Förbättrat för vem? För SAS, dig, mig eller alla?Om man ska tänka positivt så kan det ju vara så att det nya förbättrade familjekontot tillåter överföring av gamla poäng och inte bara nya, som det nuvarande. I så fall skulle ju överföringsstoppet bara innebära att vårens och sommarens överföringar skjuts upp till hösten.
Det vet man ju inte än, men om det är som det antyds i intervjun så är det definitivt bättre för mig.Förbättrat för vem? För SAS, dig, mig eller alla?
Jag intar en skeptisk hållning till sånt som bolag beskriver som förbättringar. Det har inte nämnts något om kostnad eller växelkurs för att föra över poäng, något som fram till nu varit 0. Att de konsekvent använder ordet låna tycker jag också låter skumt. Hur som helst, vi får väl hålla oss till tåls och invänta något formellt och hoppas på det bästa!Det vet man ju inte än, men om det är som det antyds i intervjun så är det definitivt bättre för mig.
Varför sänkte de då kostnaden för awards till Asien nyligen? Känns som om SAS drivs som ett garageföretag där alla enheter agerar oberoende av varandra och inför förändringar utan någon som helst alignment eller samsyn i strategin.Håller definitivt med om att detta är surt och dessutom ett märkligt agerande från SAS sida men jag misstänker att bolagets kostnader för uttagna bonusresor har dragit iväg rejält när det faktiskt är fler som kan få ihop en ordentlig tripp. Cost controllers har säkert hissat rödflagg. Lika fullt kan det vara intressant att se Konsumentverkets synpunkt på det hela.
Glad påsk!
Tock
En resa du bokat är inte en aktivitet på ditt eurobonuskonto, det blir en aktivitet först när du väljer att kreditera flygningen till Eurobonus när flygningen är utförd.Ja det står faktiskt att det handlar om aktiviteter som finns registrerade och inte poäng som finns registrerade, så ska man läsa ordagrant bör redan bokade resor som kommer att genomföras efter den 8:e att ge poäng till mottagarkontot. Tyvärr tror jag inte att det är vad som menas
Om det här verkligen innebär en förbättring har jag svårt att se varför man skulle behöva en karenstid där överföring stoppas under ett halvår.
Samma här, ingen info. Typiskt att jag missar maken och dotterns poäng för sommarens t&r GOT-SFO.Jag brukar få all kommunikation från SAS, men jag har inte fått något mail om ändringar kring familjekonto. Tur man kan hålla sig uptodate här.