Senaste nytt

SAS familjekonto

Konsekvent beteende som vanligt från SAS. Först lansera och sedan dra tillbaka kort tid efter! Proffsigt !

Håller definitivt med om att detta är surt och dessutom ett märkligt agerande från SAS sida men jag misstänker att bolagets kostnader för uttagna bonusresor har dragit iväg rejält när det faktiskt är fler som kan få ihop en ordentlig tripp. Cost controllers har säkert hissat rödflagg. Lika fullt kan det vara intressant att se Konsumentverkets synpunkt på det hela.

Glad påsk!

Tock

Om man ska tänka positivt så kan det ju vara så att det nya förbättrade familjekontot tillåter överföring av gamla poäng och inte bara nya, som det nuvarande. I så fall skulle ju överföringsstoppet bara innebära att vårens och sommarens överföringar skjuts upp till hösten.
Förbättrat för vem? För SAS, dig, mig eller alla?

Det vet man ju inte än, men om det är som det antyds i intervjun så är det definitivt bättre för mig.
Jag intar en skeptisk hållning till sånt som bolag beskriver som förbättringar. Det har inte nämnts något om kostnad eller växelkurs för att föra över poäng, något som fram till nu varit 0. Att de konsekvent använder ordet låna tycker jag också låter skumt. Hur som helst, vi får väl hålla oss till tåls och invänta något formellt och hoppas på det bästa!

Håller definitivt med om att detta är surt och dessutom ett märkligt agerande från SAS sida men jag misstänker att bolagets kostnader för uttagna bonusresor har dragit iväg rejält när det faktiskt är fler som kan få ihop en ordentlig tripp. Cost controllers har säkert hissat rödflagg. Lika fullt kan det vara intressant att se Konsumentverkets synpunkt på det hela.

Glad påsk!

Tock
Varför sänkte de då kostnaden för awards till Asien nyligen? Känns som om SAS drivs som ett garageföretag där alla enheter agerar oberoende av varandra och inför förändringar utan någon som helst alignment eller samsyn i strategin.

Det enda rätta hade varit att frysa alla förändringar fram till att det nya programmet rullas ut senare i år.

Tråkiga nyheter! Jag behöver cirka 20 000 av min frus poäng som hon kommer att få i vår för att vi ska kunna resa iväg på 2 for 1 voucher. Det som återstår nu är väl att betala pengar för att föra över hennes poäng till mitt konto? 100 euro för 20 000 poäng.

Ja det står faktiskt att det handlar om aktiviteter som finns registrerade och inte poäng som finns registrerade, så ska man läsa ordagrant bör redan bokade resor som kommer att genomföras efter den 8:e att ge poäng till mottagarkontot. Tyvärr tror jag inte att det är vad som menas :(
Om det här verkligen innebär en förbättring har jag svårt att se varför man skulle behöva en karenstid där överföring stoppas under ett halvår.
En resa du bokat är inte en aktivitet på ditt eurobonuskonto, det blir en aktivitet först när du väljer att kreditera flygningen till Eurobonus när flygningen är utförd.

Jag brukar få all kommunikation från SAS, men jag har inte fått något mail om ändringar kring familjekonto :(. Tur man kan hålla sig uptodate här.

Jag brukar få all kommunikation från SAS, men jag har inte fått något mail om ändringar kring familjekonto :(. Tur man kan hålla sig uptodate här.
Samma här, ingen info. Typiskt att jag missar maken och dotterns poäng för sommarens t&r GOT-SFO. :(

Toppen