Senaste nytt

SAS familjekonto

"Aktiviteter som finns registrerade på givar-kontot innan den 8 april kommer att överföras till familjekontot. " - Jag tolkar det som att alla bokningar jag gjort innan 8 april kommer föras över. Även om resorna är längre fram. Så exempelvis sommarens och höstens resor kommer flyttas över. Hur tolkar ni det?
Ja det står faktiskt att det handlar om aktiviteter som finns registrerade och inte poäng som finns registrerade, så ska man läsa ordagrant bör redan bokade resor som kommer att genomföras efter den 8:e att ge poäng till mottagarkontot. Tyvärr tror jag inte att det är vad som menas :(
Om det här verkligen innebär en förbättring har jag svårt att se varför man skulle behöva en karenstid där överföring stoppas under ett halvår.

Ja det står faktiskt att det handlar om aktiviteter som finns registrerade och inte poäng som finns registrerade, så ska man läsa ordagrant bör redan bokade resor som kommer att genomföras efter den 8:e att ge poäng till mottagarkontot. Tyvärr tror jag inte att det är vad som menas :(
Om det här verkligen innebär en förbättring har jag svårt att se varför man skulle behöva en karenstid där överföring stoppas under ett halvår.

Aktiviteter som finns registrerade på Eurobonuskontot är exempelvis krediterade flygresor, krediterade bilhyror, inkomna kreditkortspoäng etc. Flygresor i framtiden är givetvis inte aktiviteter som finns registrerade på Eurobonuskontot, då dom registreras där då poängen kommer in...

Det känns definitivt som en panikåtgärd när man stänger med så kort varsel och lanserar nya versionen av familjekontot först senare. Det känns definitivt som att det kommer bli en försämring, varför annars stoppa det?

Jag tror det är ett Systemskifte på baksidan som ligger bakom detta... De har säkert tänkt att göra det lättare för sig genom att inte "ta med den" funktionen.

Min gissning också, inte skriva om en sak som sedan ska ersättas med någon nytt några månader senare. Inte en ovanlig situation, någonstans måste man skära för att ha chans att ha bli klar och alltid är det någon som kommer i kläm. :(

Om man ska tänka positivt så kan det ju vara så att det nya förbättrade familjekontot tillåter överföring av gamla poäng och inte bara nya, som det nuvarande. I så fall skulle ju överföringsstoppet bara innebära att vårens och sommarens överföringar skjuts upp till hösten.

Kan bara hålla med om att det är helt oacceptabel att ändra med så kort varsel. Inköpsvanor med SAS kreditkorten kan inte ens ändras (Diners tillgodoskriver ju senare än 8/4) tills stoppet träder i kraft.
Jag har iaf mejlat till Konsumentverket och bett om prövning om detta är oskäligt avtalsvillkor (kankse fler bör göra).
Minns att det var någon rättfall i Tyskland för något år sedan som man "dömde" LH Miles & More till att ändringarna i programmet bör aviseras i god tid.
Det kan man knappt säga att 2 veckor är.

Efter att ha sett intervjun så uppfattar jag det som så att man ska komma att fritt kunna överföra poäng till/från familjemedlemmar. Om det är på det viset så behövs inte familjekontot längre i dagens utformning. Samtidigt nämns ordet "lån" vilket ev känns lite otryggt. Jag har dock positiva vibbar. Brukar visserligen kallas för kronisk optimist då jag vanligen utgår ifrån att allt blir bättre. :) Går på lite nitar emellanåt, men då får man väl ta det med ett "smajl" också.

Precis, från 3:35 i intervjun säger han ju
Vi kommer också att ge möjligheter till att sätta ihop dina poäng i det vi kallar en familjepool, och det gör att om du t ex under ett år saknar några få poäng för att behålla ditt guldkort så kan du låna poäng från din man som kanske inte reser så mycket, eller från din fru eller från dina barn för att behålla din tier level.
och om man kan göra överföringen när man vill så finns det ju inget behov av automatiska överföringar varje månad.

Från 5:34 säger han ju dessutom
Det blir en helt ny lojalitetsplattform som vi rullar ut nästa månad. Man kommer inte omedelbart att se några ändringar när man loggar in på eurobonus...
vilket rimligen beror på att de automatiska överföringarna inte finns med i det nya systemet.

Toppen