Canadien skrev:Mest troligt är väl att man efter uppdateringen måste logga in på givarkontona och välja något i stil med[x] Överför baspoäng (kurs x0.2)[x] Överför som extrapoäng (kurs x0.8)[x] Överför som vouchers på Vasa SandwichMen om du inte lagt in dina familjemedlemmar innan resan går av stapeln så kommer du inte ha någon möjlighet att få över deras poäng. Du har alltså att välja på "0 poäng" eller "förmodligen poäng". Jag hade valt det senare.Klicka för att utvidga...
DanielKif skrev:"Aktiviteter som finns registrerade på givar-kontot innan den 8 april kommer att överföras till familjekontot. " - Jag tolkar det som att alla bokningar jag gjort innan 8 april kommer föras över. Även om resorna är längre fram. Så exempelvis sommarens och höstens resor kommer flyttas över. Hur tolkar ni det?Klicka för att utvidga...
DanielKif skrev:"Aktiviteter som finns registrerade på givar-kontot innan den 8 april kommer att överföras till familjekontot. " - Jag tolkar det som att alla bokningar jag gjort innan 8 april kommer föras över. Även om resorna är längre fram. Så exempelvis sommarens och höstens resor kommer flyttas över. Hur tolkar ni det?Klicka för att utvidga...
Nilann skrev:Herr Nilann och jag har bokat 40+ legs med SAS och har räknat med poängöverföring till mig som har SAS Amex Elite och samlar poängen för resa 2-4-1.Nu ändras förutsättningarna. När SAS ändrade poängintjäningen förra året fick man poäng enligt tidigare intjäning på alla resor som bokats före försämringen, visserligen manuell hantering men det fungerade. Undrar om det kommer att finnas liknande möjlighet att föra över poängen till familjekontot för alla resor bokade före 31 mars, annars känner jag mig lurad.Klicka för att utvidga...
Det har ju skrivits i annan tråd om Eurobonus 3.0 att man kommer kunna samla baspoäng genom familjekonto, så antar att det är en av förändringarna som kan komma. Troligen kombinerat med en skatt på överföringen, även om man bara för över extrapoäng. Tror att detta varit lite för bra för kunderna i dagsläget, själv drog jag in närmare 200k poäng bara i januari på detta..., därav att det fryses 6 månader innan det kommer en "enhancement"Lindberg skrev:Undrar lite vad man kan förändra. Själva funktionen av knutna konton är att samla allt på samma ställe, hur kan man förändra/förbättra/försämra det?Klicka för att utvidga...
famhanssons skrev:Det enda jag vill påpeka är att förändringen inte behöver vara till det sämre. Tongångarna gör lite gällande att de flesta befarar så. Ha förhoppning att det faktiskt blir bättre.Klicka för att utvidga...
Oj, kul! kanske blir mängder av Mormoner och Amish i loungerna framöver!FFlash skrev:Kan dock innebära alltså att de som har stor familj kommer att vinna på det här, tro?Klicka för att utvidga...
Canadien skrev:Oj, kul! kanske blir mängder av Mormoner och Amish i loungerna framöver!Klicka för att utvidga...
AtleFlyg skrev:Rätt dyrt att flyga runt på milage run och samla poäng med en 8 personers familj för att bli Diamond...Klicka för att utvidga...