Senaste nytt

SAS Friends & Family 14-23/3-2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Otroligt bra priser! Bokade precis LA och Chicago i Plus för mig och frugan. Hoppas på OT eller poänguppgradering till C.

SAS priser till USA blir bara bättre och bättre tycker jag. För några år sedan kommer jag ihåg att man fick hosta upp hutlösa 12-13 000 kr för Plus, nu är ju standardpriset runt 8500 kr och med dessa kampanjer blir det löjligt billigt. Trevligt också att de börjat rabattera C över sommaren. Har bokat flera USA-resor med SAS i Plus och C under året och tycker verkligen att man får valuta för pengarna, något man inte direkt kunde säga förut. Detta blir dessutom ett rätt enkelt sätt att behålla Diamantstatus eftersom resorna ger mycket poäng.

Hej! Första inlägget :)

Jag ville veta vilka destinationer som egentligen gäller med den här kampanjen. Och med lite reverse engineering av SAS sajt och diverse tekniska ingrepp, så tror jag att jag lyckats ta fram en karta som visar alla destinationer som ingår i kampanjen:

Länk till kartan

Det hela bygger på en korsreferens mellan alla världens flygplatser (som jag hämtade ut ur FlightRadar24) och de flygplatser som dyker upp i sökboxen när man loggat in med SAS-kampanjen. Exempelvis dyker IAH (Houston) upp i den vanliga söken, men inte när man loggat in på F&F-kampanjen.

Fast jag blir lite osäker på om det jag egentligen bara har åstadkommit är att lista alla SAS egna destinationer... jag vet att man inte ser alla Star Alliance-destinationer när man loggat in. Frågan är om kampanjen innehåller alla SAS egna destinationer, eller bara en delmängd. Vilka destinationer kan jag använda för att kolla det?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen