EBGGOT
Medlem
Samtidigt som det framkommer kritik mot SAS hade de ändå en del rimliga svar. Exempelvis att priobording är svårt på ARN-GOT där >65% är prio. Jag har själv blivit tacklad av personer i kön på ARN med kommentaren: "Släpp fram mig, jag är*G".
Däremot kändes det som att de var mer förberedda för frågor om prissättning och tidtabeller. Framförallt det sist nämnda.
Jag förslog att göra som SJ. De berättar vilka 6-8 rätter de roterar mellan och så byter de dessa 4ggr/år. Några såg mycket förvånade ut. Men jag tror att de förstod.
Det här skrämde mig, för här missade man den mjuka produkten. Argumentet för var hela tiden att GOT hade fått fler förbindelser med CPH och att dessa var tajmade med andra populära flighter. Visst, alla jublar men vad hände med vad SAS står för och är?
Boarding,
Jag tycker mest det tala mot sig själv för ena sekunden sa det att vi har löst problemet med prioboarding till Arlanda med gate 17 (vilket är falskt) och sedan sekunden efter sa det är största problemet är just till Arlanda där 65% är priopax. (gömde sig bakom det argumentet för alla rutter enligt mig)
Dock kvarstår problemet!!! Dock håller jag med dig att det förstår att det har ett problem med prioboarding MEN det behöver vi väll inte bli jätte imponerad av?! Det är ju först när det har löst ett uppenbart problem vi har klappa händerna ....
Prissättning, tidtabller:
Tycker att det var påläst ja men enligt mig var det den enda "delen" av SAS på plats som faktiskt kunde motivera varför saker var som det var.... det var även ärliga och sa att vissa saker inte var optimala tex när du lyfte frågan med priser till CPH.
Maten:
Din idé om maten var grym men jag ställer mig fortfarande frågan varför Skandinavien största transportörer av personer inte kan lista ut detta själva när till och med SJ gör det ....
ATR:
Håller med dig ... hosten starta med att säga att han hade flygit dem en gång och det var så duktiga på Jet time. Sedan dra paralleller att det är bra plan för att flyga inrikes med i Sverige tex till Kalmar. Här snackar vi om matar trafik mellan 2 av Skandinaviens största städer och som skall vara starten stort sätt för alla pax från GOT för vi har ju inte så många direkta linjer. Det är inte rätt någonstans och då har jag inte ens kommenterat JET TIME service....