Senaste nytt

Allmänna ryktestråden

London känns ju som ett alternativ kanske. Stor destination för både näringsliv och turism.
Vilket bolag skulle starta det??

Framgår inte. Antar att det inte hade varit mycket till gissningslek då, såvida inte aktören är svensk.

Köpenhamn, Berlin eller London är väl det tippade. Knappast Amsterdam med tanke på vad som händer på grannflygplatsen. Inte Ryanair eller liknande då det är för nära Skavsta. Norwegian är väl otroligt, men de fyller säkert en 737 till London.

BMI regional till Berlin är en gångbar gissning. Bilden i pressmeddelandet är dock på ett flyg från DAT... Verkar ju klumpigt om det överensstämde med verkligheten, men isf är det Köpenhamn.

Ja, Berlin det är sant, låter ju som ett bra alternativ.
Köpenhamn låter ju nästan lite konstigt, eftersom SAS flyger från Linköping. Men men...

Som berlinare måste jag ju ifrågasätta om Berlin räknas som en stor destination för näringslivet? Snarare täringslivet, för att låna från gamle Assar :p

Jag tror faktiskt på London eller Paris. För det är väl inte så att man snott Amsterdamlinjen från grannstaden? ;)

Det skall bli intressant att se vad det blir. Jag har lokalt lobbat för att få hit BMI med en linje till FRA. Eftersom det med all säkerhet inte finns underlag i NRK för en sådan linje får den då utgå från annan flygplats med mellanlandning i NRK på samma sätt som BMI flyger KSD-JKP-FRA. Aktuella flygplatser för att starta flygningen på kan vara Västerås.

Berlin med Air Berlin skulle vara ett bra alternativ men det tror jag inte riktigt på, men hoppas kan man.

Hursomhelst är detta definitivt sista chansen för NRK att visa att man kan hålla igång en reguljärlinje och då måste den vara attraktiv. Det går inte att komma Med Next Jet med sina gamla SAAB plan.

Det skall bli intressant att se vad det blir. Jag har lokalt lobbat för att få hit BMI med en linje till FRA. Eftersom det med all säkerhet inte finns underlag i NRK för en sådan linje får den då utgå från annan flygplats med mellanlandning i NRK på samma sätt som BMI flyger KSD-JKP-FRA. Aktuella flygplatser för att starta flygningen på kan vara Västerås.

Berlin med Air Berlin skulle vara ett bra alternativ men det tror jag inte riktigt på, men hoppas kan man.

Hursomhelst är detta definitivt sista chansen för NRK att visa att man kan hålla igång en reguljärlinje och då måste den vara attraktiv. Det går inte att komma Med Next Jet med sina gamla SAAB plan.

Får väl se nu hur länge till BMI kommer synas i Karlstad. Kanske är, hemska tanke, så att man flyttar sin Frankfurtlinje till Norrköping ............

Får väl se nu hur länge till BMI kommer synas i Karlstad. Kanske är, hemska tanke, så att man flyttar sin Frankfurtlinje till Norrköping ............

Ja det kan ju bli intressant att försöka vaska fram någon redovisning på de kostnader Norrköping får punga ut med för att få en ny reguljärlinje. Det kommer nog att mörkas i form av sekretesstämplar på samtliga kontrakt och utbetalningar. Jag tror inte moralen hos flygplatsledningen är större i Norrköping än Karlstad.

Ja det kan ju bli intressant att försöka vaska fram någon redovisning på de kostnader Norrköping får punga ut med för att få en ny reguljärlinje. Det kommer nog att mörkas i form av sekretesstämplar på samtliga kontrakt och utbetalningar. Jag tror inte moralen hos flygplatsledningen är större i Norrköping än Karlstad.

Nästan med flygplatser som med hamnar. Varje lite sketen kommun med självaktning anser att man måste hålla sig med en egen hamn/flygplats. Helst båda delarna.
Och alltid är tonvikten lagd på näringslivet. Det näringsliv som gång efter annan alltid verkar göra tvärtemot.

• Gilla
Reactions: Alf
Toppen