Senaste nytt

Allmänna ryktestråden

ChabbeT

Medlem
So basically ett bolag som typ bara flyger till semesterorter ska nu börja flyga från en charterflygplats... Men reguljärt. Vi får väl se hur reguljärt...
 

Rebel

Medlem
Det är inte som turistort man vill CPH och FRA, men för att kunna åka ut i världen där ifrån.

Jag önska västerås - CHP fanns kvar, när jag var lite var det en perfekt väg ut i världen utan att behöva åka till arlanda.

CHP ska vara CPH samma som tidigare i inlägget, jag skyller på autocorrect i ipad
 

Alf

Medlem
När det gäller desperationen från flygplatsledningen och politikerna i Norrköping kan man förvänta sug vad som helst. Men detta verkar skulle i så fall vara ett av de vansinnigaste satsningarna jag sett hittills. Flygplatsledningen har tydligt nämnt att det handlar om en reguljärlinje som skulle vara till nytta för näringslivet. Vad har näringslivet för nytta av att flyga till Barcelona. Näringslivet behöver flyga till ett hub i Europa så man kan ansluta till ett bra linjenät ut i världen. Jag hoppas det är ett skämt med Barcelona.

Flygplatsledningen har ju uttalat sej om att man vill vinna tillbaka de passagerare som nu flyger från Arlanda, Bromma och Köpenhamn. Hur skulle man göra detta med att erbjuda Barcelona.

Någon gissade på Köpenhamn. Det tror jag inte så mycket på eftersom SAS flyger denna sträcka från LPI. Det vore lika vansinnigt som tidigare att konkurrera om den linjen, då har man ju inte lärt sig någonting av tidigare misstag.

Jag gissar fortfarande på en linje till något hub i Europa, troligtvis FRA med ett bolag som ingår i *A så man kan använda det för tjänsteresor.
 
Last edited:
Toppen