Senaste nytt

SAS Eurobonus Milage Run (Segment) tråd

Tänkte kombinera nytta med nöje och ta ett steg närmare EBG samtidigt som man kan njuta av lite hockey! ARN-MMX-ARN-LLA för 1096kr tycker jag är helt överkomligt! Dock endast 20 minuter connection time på MMX, har aldrig varit där tidigare, men med handbagage känns det genomförbart! EDIT: Kom på att det lär väl vara vändande plan vilket underlättar ytterligare! Behöver man gå igenom säkerhetskontrollen igen på MMX eller kommer man ut i terminalen?

Last edited:
Tänkte kombinera nytta med nöje och ta ett steg närmare EBG samtidigt som man kan njuta av lite hockey! ARN-MMX-ARN-LLA för 1096kr tycker jag är helt överkomligt! Dock endast 20 minuter connection time på MMX, har aldrig varit där tidigare, men med handbagage känns det genomförbart! EDIT: Kom på att det lär väl vara vändande plan vilket underlättar ytterligare! Behöver man gå igenom säkerhetskontrollen igen på MMX eller kommer man ut i terminalen?
Du kommer ut i terminalen airside, så har du bara handbagage är det lugnt. Jag gjorde samma vända fast med incheckat bagage, det däremot rekommenderas inte :)

Skulle behöva få ihop 8 segment med SAS under våren. På grund av olika orsaker hade det varit lämpligast att flyga in alla segment (om det är möjligt) under en helg. Har kikat lite på Matrix och SAS hemsida men har svårt att få en sådan resa att gå ihop. Så nu sträcker jag ut en hand till er erfarna BC:are och ber om hjälp. Önskar förslag på destinationer samt även ifall min tanke ens är möjlig att genomföra.
Tack på förhand!

Varifrån vill du börja din resa? Stockholm, Arlanda (ARN)
Var är din destination? ...
När behöver du resa ut? Lördag-söndag i april. Utresa från ARN efter 12:00 på lördag.
När behöver du komma hem? Söndag samma helg.
Hur länge vill du vara borta? ...
Hur många personer ska resa? En person som ännu klarar sig på SAS Ungdomsbiljetter.
I vilken kabinklass? ECO/SAS PLUS
Med vilka flygbolag vill du flyga? SAS
Vad är din budget per person? Om det är möjligt under 5 000 SEK. För överstiga men då får den studerande AX22100:s plånbok lida.
Vad är det viktigaste för dig? Så många segment som möjligt.
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? ...

Skulle behöva få ihop 8 segment med SAS under våren. På grund av olika orsaker hade det varit lämpligast att flyga in alla segment (om det är möjligt) under en helg. Har kikat lite på Matrix och SAS hemsida men har svårt att få en sådan resa att gå ihop. Så nu sträcker jag ut en hand till er erfarna BC:are och ber om hjälp. Önskar förslag på destinationer samt även ifall min tanke ens är möjlig att genomföra.
Tack på förhand!

Om det inte är viktigt att stanna på destination borde det enklaste vara att flyga 2 st ToR via OSL eller CPH, exempelvis till Berlin eller Hamburg, alternativt ARN - OSL - CPH (eller likväl ARN - CPH - OSL) ToR. En sådan ToR kostar under 2000 kr med ungdomsbiljetter om man inte är väldigt sent ute.

Alright.. Segment run påbörjat. Det går sådär. Efter första segmentet till TXL är nästa segment till CPH försenat 2h. Missar således anslutningsflyget hem till ARN.. Ser även fullbokat ut på nästa flight 15.20 till ARN..

Tips på vad man bör tänka på vid kontakt med personal i CPH för att få det hela att fortlöpa så smidigt som möjligt? :)

Alright.. Segment run påbörjat. Det går sådär. Efter första segmentet till TXL är nästa segment till CPH försenat 2h. Missar således anslutningsflyget hem till ARN.. Ser även fullbokat ut på nästa flight 15.20 till ARN..

Tips på vad man bör tänka på vid kontakt med personal i CPH för att få det hela att fortlöpa så smidigt som möjligt? :)
Bil så mycket försenad som möjlig om ni kan utnyttja EU261/2004. Vad beror förseningen på?

Bil så mycket försenad som möjlig om ni kan utnyttja EU261/2004. Vad beror förseningen på?
Helt tomt på personal vid gate. Så det är väldigt oklart. TXL är ju iaf en supertrevlig flygplats... ;)

Någon som vet om förseningen beräknas på ankomst till slutdestination eller det försenade flygets destination?

Toppen