Senaste nytt

SAS Eurobonus Milage Run (Segment) tråd

ahh

Medlem
Är det inte som så att försening av ett tidigare plan oavsett orsak ger rätt till kompensation för det är ju inte "din flygresa" som hade problem med väder eftersom att problemet var när de skulle lyfta från CPH?
Nu aktualiserades inte någon kompensation då även nästsa anslutningsflyg var försenat men jag tror du har rätt. Sen kan man nog ifrågasätta om snöfall i Norden i februari är en extraordinär händelse..
 

palmen

Moderator
Nu aktualiserades inte någon kompensation då även nästsa anslutningsflyg var försenat men jag tror du har rätt. Sen kan man nog ifrågasätta om snöfall i Norden i februari är en extraordinär händelse..
Extraordinär är det inte, däremot hävdar flygbolaget force majeure i och med att de inte kan påverka väder.
 

alc

Medlem
God kväll!

Jag har 4 segments kvar för att återkvalificera mig inför nästa period och jag tänkte ta de flygningarna någon dag nästa vecka, onsdagen den 30/3 hade jag tänkt mig. Har ni något förslag på något alternativ som skulle kunna vara lämpligt? Gärna så lågt pris som möjligt.

Tack på förhand!
/ALC
 

Ano

Medlem
God kväll!

Jag har 4 segments kvar för att återkvalificera mig inför nästa period och jag tänkte ta de flygningarna någon dag nästa vecka, onsdagen den 30/3 hade jag tänkt mig. Har ni något förslag på något alternativ som skulle kunna vara lämpligt? Gärna så lågt pris som möjligt.

Tack på förhand!
/ALC

Som alltid, bra om du uppger vilken flygplats du utgår ifrån. Du kan nog redigera original-inlägget med den infon. Lycka till.
 

Tonton

Medlem
Har du några tips på SR för någon som kan köpa ungdomsbiljetter? :) Från ARN.

Hur många segments behöver du? Samt hur snabbt behöver du göra din segment run?

Brukar finnas en del bra Segment Runns till Bergen via Oslo från Arlanda!

Förra året flög jag ARN-OSL-BGO-OSL-ARN (4 segments) med vändande plan i Bergen för 1348 SEK. Vill minnas att det gick att få biljetten billigare, men då skulle ja ha fått vänta en längre tid i Bergen.
 
Toppen