crown
Medlem
I paketet som kom med nya kortet, lade jag märke till att 50% vouchern har tagits bort som benefit, vilket även är dubbelkollat med sajten.
I själva broschyren står det också att Gold Star benefit gällande extrabagage, nu enbart gäller när man flyger med 2 eller fler *A-bolag på samma biljett. Denna förändring står dock inte på Star Alliance hemsida... Märkligt, och tråkigt med denna ändring, även om det är förståeligt med alla Light, Saver och sådana liknande fares.
Intressant, på Gold Status - Star Alliance så står det dock:
EXTRA BAGGAGE ALLOWANCE
You can take an extra 20 kg (44 pounds) where the weight concept applies or an extra piece where the piece concept applies. Note that some airlines do not offer this benefit on individual flights but only on connecting Star Alliance flights. For travel within Europe on “Light” fares offered by Lufthansa, Austrian & SWISS and “Check&Go” fares offered by Brussels Airlines, the extra baggage allowance will not be offered.
Så verkar faktiskt vara Star Alliance som ändrat fördelen snarare än Aegean, jag har iaf inte sett den texten på Star Alliance sida när jag kollat innan och det var inte allt för länge sedan. Så det Aegean skriver gäller "alltid", sedan finns det undantag där det ändå kan gälla men då är det beroende upp till flygbolaget istället och där har LG-gruppen valt att "neka". Tråkig förändring dock även om den är förståelig som du säger.
Edit: Står iof samma sak på Aegeans sida: "This benefit may only be available if traveling on two or more Star Alliance member airlines on a single ticket." Dvs det står att det kan vara så, men det behöver inte vara så