Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus Gold

Har bokat de 4 flighter som krävs med Aegean för att behålla mitt guldkort ytterligare ett år.
ARN-ATH-CFU-ATH-ARN
Det blir med andra ord en resa till Korfu med mellanlandning i Aten. Kommer att flyga 22-24 oktober och priset blev totalt 133€ (bokar man nu kostar det ca 210€).

Har nyttjat 2 av 4 upgrade vouchers på ARN-ATH samt ATH-ARN för att få business på de långa sträckorna. Om jag inte får ressällskap eller på annat sätt hittar ett bra sätt att bli av med de övriga 2 vouchers (går att applicera på andras bokningar om jag förstått det rätt) så kommer jag även uppgradera sträckorna ATH-CFU-ATH.

Såg att man även hade 50% rabatt kuponger för inrikes i grekland, kanske får bli en ytterligare MR från Korfu den 23e :)

Nu blev man sugen på att boka... Måste använda mina vouchers även om jag inte kommer förnya guldet.

Nu blev man sugen på att boka... Måste använda mina vouchers även om jag inte kommer förnya guldet.
Det är bara boka, samma datum kostar 193€ när jag tittar nu :)
Sen är guldet nästan i hamn dessutom, antar att man får 3540 poäng av de 12.000 som behövs för att förnya (jag har redan krediterat 11000 miles till Aegean i år).

Om någon behöver hjälp med att få 4 segment har Aegean just nu ett bra erbjudande på inrikesflygningar. Från Aten 9€, till Aten 19€
A3 erbjudande.JPG

Igår kom det nya paketet med guldkort och bagagetagg hemskickat och snart är även 2017 års guldkort säkrat hos Aegean.

Last edited:
Ja, vi som var med redan på "den gamla goda tiden" har ju lätt att återkvala. Tack för det BC !
Ja, har man väl fått guldkortet är det för enkelt att återkvalificera för att inte förnya kortet. 2 resor till London via Athen i Business och det är mer eller mindre löst :)

I paketet som kom med nya kortet, lade jag märke till att 50% vouchern har tagits bort som benefit, vilket även är dubbelkollat med sajten.

I själva broschyren står det också att Gold Star benefit gällande extrabagage, nu enbart gäller när man flyger med 2 eller fler *A-bolag på samma biljett. Denna förändring står dock inte på Star Alliance hemsida... Märkligt, och tråkigt med denna ändring, även om det är förståeligt med alla Light, Saver och sådana liknande fares.

Toppen