Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Exakt så. Och jag antar att du valt ett "bra" säte i apklass?

Jag hade ett vanligt säte. Var tvungen att kolla mina bokningar och självklart syns inte P på någon, utan endast $.

Innan resan till IAD förra veckan så var det ett P (bredvid en vald stol) på ca 8-9 stolar spritt i ekonomi och jag kopplade inte ihop dessa till några "bra" stolar.

Men men, just nu kan jag inte visa det.

Vi får väl se hur fortsättningen blir.

Jo, det fortsatte med att jag sov och var inte till särskilt mycket besvär. Vaknade med 1:44 kvar till landning och 20 minuter senare kom frukosten. Jag bad om att få toppa upp frukosten med en smoothie. Jag fick då till svar att, "Ja, det får gå för den här gången, men egentligen är det kapitlet av servicen avslutat, så nu måste du egentligen betala. Tänk på det till nästa gång."

Det har jag aldrig hört förut. :confused: Någon annan som hört detta innan?

Jo, det fortsatte med att jag sov och var inte till särskilt mycket besvär. Vaknade med 1:44 kvar till landning och 20 minuter senare kom frukosten. Jag bad om att få toppa upp frukosten med en smoothie. Jag fick då till svar att, "Ja, det får gå för den här gången, men egentligen är det kapitlet av servicen avslutat, så nu måste du egentligen betala. Tänk på det till nästa gång."

Det har jag aldrig hört förut. :confused: Någon annan som hört detta innan?
Det där är ett exempel på SAS personalens tjuriga inställning till service och inget annat.

ARN-HKG fick jag en liten gul klisterlapp på mitt säte, när jag frågade va detta va så var det för att identifiera EBD enligt Cabincrew. Sen vet jag inte riktigt vad det gjorde för skillnad, för jag fick ingen extra attention eller liknande, "gratis dryck" ingick redan då jag åkte +. Är det någon som har haft samma gula lappar på sitt säte?

Får associationer till nazi-Tyskland.

Det känns som en hård association - men nog borde de kunna memorera de få(?) EBD/EBP som finns alternativt ha en liten lapp i fickan så att det blir lite mer diskret? Känns väldigt icke-skandinaviskt att markera vilka gäster som ska få mer uppmärksamhet...

Det känns som en hård association - men nog borde de kunna memorera de få(?) EBD/EBP som finns alternativt ha en liten lapp i fickan så att det blir lite mer diskret? Känns väldigt icke-skandinaviskt att markera vilka gäster som ska få mer uppmärksamhet...
Är nog inte så få ändå. Fick höra precis att det kan vara 40-50 personer som är Diamond på en långflygning. Då är det ju ganska svårt att komma ihåg alla.

Inga gula märken i dag. Personalen verkar ha bra koll och kommer och frågar om man vill ha ngt.
På andra sidan gången frågar de inte om man vill ha något mer. Det är dock väldigt trevlig besättning som serverat och pratade med flygvärdinnan vid min plats i typ 30 minuter när vi väntade på att starta. De har koll på att jag är Diamond, står på någon lapp de har.
Jag har dock sovit lite, alltid trevligt att vakna och det finns en macka på sätet bredvid.

På andra sidan gången frågar de inte om man vill ha något mer. Det är dock väldigt trevlig besättning som serverat och pratade med flygvärdinnan vid min plats i typ 30 minuter när vi väntade på att starta. De har koll på att jag är Diamond, står på någon lapp de har.
Jag har dock sovit lite, alltid trevligt att vakna och det finns en macka på sätet bredvid.

Jag hade också en macka framför mig efter en stunds slumrande. Trevligt.

Toppen