Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

På förra helgens 5 flygningar i Go (Got-Arn-Osd-Arn-Ume-Got) var det endast på Stockholm-Umeå som statusen uppmärksammades eftersom pursern kom fram innan vi lyft och sa att "du är ju Diamond så vi bjuder på en alkoholfri dryck". Fri dryck ingick såklart på alla segmenten, men behövde visa kortet på de andra. Tomt mittsäte på alla utom första sträckan. Är inte i närheten av att förnya mitt EBD i denna period, men ska göra ett nytt försök i nästa. Är ganska lättimponerad så jag gillar det fria fikat och uppmärksammandet av statusen :)

Man har märkt ett lyft i recognition och opåkallade erbjudanden om fri dryck under hösten. Men som många påstått är det sämre bemötande i Plus än i Go. Varför får de inte rätsida på det?

Flög just med största delen av familjen (föräldrar och två syskon) till Östersund i Go. Inget automatiskt recognition men det gick att få 5 smoothies utan kostnad utan problem

Nästa helg åker jag och sambo till WAW via CPH över helgen.

Sträckan CPH-WAW-CPH flygs med Cimber som operating carrier - gäller Diamond-förmånen om fri dryck även då?

Ganska fail på min första flygning i Go som EBD. Inget erkännande överhuvudtaget. När cc kom med vagnen fick jag ett avmätt : 'ska ru ha nått eller?'. Jag beställde en mikkeller som levererades snabbt. Frågan kom 'betalar du med kort eller?'. Jag svarade 'jag är Diamond'. En kort nick från cc som svar därefter gick han vidare.. Så var det med det.

Dvs vanlig sas-service.. Hade inga förväntningar dock

För första gången någonsin fick jag recognition som EBD. På kortflygningen mellan CPH och GOT igår i ekonomiklass, där de normalt inte har någon annan service än en chokladbit, kom de fram och frågade om jag var herr Österberg och frågade vad jag ville ha och dricka. Tänk vad glad man kan bli av en liten öl :)

Ganska fail på min första flygning i Go som EBD. Inget erkännande överhuvudtaget. När cc kom med vagnen fick jag ett avmätt : 'ska ru ha nått eller?'. Jag beställde en mikkeller som levererades snabbt. Frågan kom 'betalar du med kort eller?'. Jag svarade 'jag är Diamond'. En kort nick från cc som svar därefter gick han vidare.. Så var det med det.

Dvs vanlig sas-service.. Hade inga förväntningar dock

Svaret på den frågan blir ju "Ja ro hit med en Mikeller....." I övrigt var det ju kort och koncist, inge svammel liksom....

Funderar på om man kanske skulle börja jobba på SAS och köra Long haul, hade inte haft något emot att hälsa på 40 Gold och 10 Diamond :)

Toppen