Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Stor fördel här att vara LH SEN för som jag förstått det hela kan man låsa upp J-klass. Verkar dessutom inte vara samma och man åker via MUC, då kan man boka tidiga flighten och få fem-sex sköna timmar i loungen.

• Gilla
Reactions: CJR
Mmm, inget jag "vet", men J klass är ofta nollad när man ska vidare i A-klass på någon av de senare avgångarna västerut. Förmodligen married segments, @Senator har bättre koll. Jag vet givetvis inte varför dom gör så men jag misstänker att dom vill minimera den tid som man kan nyttja loungen/terminalen i FRA, speciellt då A-klass från OSL/ARN har bra pris. Ska du till IAD hinner du inte med byte från LH801 och då "tillåts" du boka den tidiga avgången. Som sagt, inget jag vet, bara min misstanke.

Webbsidan föreslog en senare avgång, men när jag gjorde bokningen manuellt 1 flight i taget (givetvis i samma bokning) så var det inget problem och till samma pris som kom upp i förslaget de gjort.

Stor fördel här att vara LH SEN för som jag förstått det hela kan man låsa upp J-klass. Verkar dessutom inte vara samma och man åker via MUC, då kan man boka tidiga flighten och få fem-sex sköna timmar i loungen.
Hur som helst, stort tack flum för länk till bokning av limo. Får helt enkelt skynda till jumbon i Frankfurt för att intaga skumpan där : ) Kanske kommer en rese-rapport senare!

Mmm, inget jag "vet", men J klass är ofta nollad när man ska vidare i A-klass på någon av de senare avgångarna västerut. Förmodligen married segments, @Senator har bättre koll. Jag vet givetvis inte varför dom gör så men jag misstänker att dom vill minimera den tid som man kan nyttja loungen/terminalen i FRA, speciellt då A-klass från OSL/ARN har bra pris. Ska du till IAD hinner du inte med byte från LH801 och då "tillåts" du boka den tidiga avgången. Som sagt, inget jag vet, bara min misstanke.

Det A-flyget som jag hade bokat till Houston i höstas (som jag tyvärr bokade av :( pga jobbet) hade J anslutning från ARN och jag minns nog att det fanns flera alternativ att välja mellan, inklusive SAS-kärra ARN-FRA/MUC.
Nåväl, jag har då fortfarande Lufthansa F på bucket list och nu har jag över 150k eurobonus poäng på kontot men vet inte när och vart jag kan nyttja dom

Det A-flyget som jag hade bokat till Houston i höstas (som jag tyvärr bokade av :( pga jobbet) hade J anslutning från ARN och jag minns nog att det fanns flera alternativ att välja mellan, inklusive SAS-kärra ARN-FRA/MUC.
Nåväl, jag har då fortfarande Lufthansa F på bucket list och nu har jag över 150k eurobonus poäng på kontot men vet inte när och vart jag kan nyttja dom
Om du är ute efter lång flygtid så är Mexico City rätt bra, ligger i Nordamerika-zonen. Sen avgångstid från MUC, så man kan få till en heldag i FRA FCT. :)

SAS kommer ofta som alternativ, men då får man ju inte Limo-pickup i FRA vid bussgate.

Jag tror inte att vi skall vara konspiratoriska att Lufthansa väljer att köpa platser av SAS i stället för att använda egna flygningar för att resenärer är för länge i FCT/FCL ;)

Hela Married Segment delen är ett mysterium för min del, och det som ofta känns ologiskt är att första flighten från FRA (LH800) ofta är stängt för connections från A-klass. och man hamnar på en senare flight med SAS. Det känns inte ekonomisk.

Som SEN eller HON har man platsgaranti i bokningsklass J. Så om jag får problem, ringer jag LH First linjen och ber dom boka detta. Jag tror att en EBG/EBD kan försöka samma sak. Det är att förklara läget; och be att boka segment för segment. Alternativt känns det som sista flyget kvällen innan från ARN (LH805) alltid godkänns som connection. Jag har landat med denna, parkerat ute och blivit hämtat av bil...

Toppen