Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Tänkte på A330-300 som inte klarar sträckan fullastad, men A330-200 har ju betydligt längre range. Kan ju vara så att det blir problem med crew som gör att de fått modifiera om lite för att få det att gå ihop också.

Ja exakt, en 330-200 har längre range. Vet inte var den inhyrda maskinen kommer ifrån men antar att det är inhyrd crew som även tar hand om kabinen. Tror inte att Norwegians egna personal är utbildade på Airbus då sådant kostar pengar/pappersarbete m.m.

Ja exakt, en 330-200 har längre range. Vet inte var den inhyrda maskinen kommer ifrån men antar att det är inhyrd crew som även tar hand om kabinen. Tror inte att Norwegians egna personal är utbildade på Airbus då sådant kostar pengar/pappersarbete m.m.
Kanske är HiFly som flyger upp en maskin. CS-TQP flög de ner till Portugal igår och den kanske flyger upp igen, borde starta snart i så fall
CS-TQP - Aircraft info and flight history - Flightradar24

Om de har lyckats få fram en extramaskin så snabbt tycker jag nog DY har jobbat på bra. Trots att de verkar ha nyttjat den alldeles nyligen.

Nu har Norwegian ändrat avgångstiden från 00.30 till 01.30, men jag ser inte hur man ska kunna klara av det med tanke på att ersättningskärran fortfarande står kvar i LIS och har 4h flygtid upp till ARN. Om den kommer iväg från LIS nu så är den på ARN strax efter 02.00 och lyfter från ARN tidigast 03.00. Skulle inte förvåna mig om det blir 04.00-05.00 i slutändan. Undrar om Norwegian anger felaktiga tider medvetet för att slippa erbjuda hotell?

Last edited:
Vet ikke om de som skal til New Yotk er enig med deg: :p

28 des 2015 17:38We regret to inform that your flight is delayed DY7005 28. Dec
Stockholm. - New York.
Dep: 17:55
New estimated dep: 29. Dec 00:30
Ny planerad avgångstid är 01:30 nu, fortfarande inte lyckats lista ut vilket plan som ska flyga, ser ingen Hi Fly på väg till Stockholm på Flightradar

Toppen