Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Kl 20.48 ändras anledningen "technical reasons" till "operational causes".

Vad betyder det? Nu är den beräknade förseningen 24 timmar.

Förmodligen att maskinen enligt schemat nu skulle vara tillbaka i CPH och är schemalagd att flyga på en annan rutt. Man sabbar hellre en flygning riktigt ordentligt än att sabba två stycken.

Styvdotra är inbokad på deras fligth till L A i Januari.
Har lyckönskat henne. Dock, 3.500,- för biljetten som student överväger en hel del

Ser ut som det er LN-LNB som har hatt problemer, da den har stått i over 24 timer på bakken;
LN-LNB - Aircraft info and flight history - Flightradar24

Spørsmålet er egentlig om avgangen til DY7125 for 4.Desember 2015 bare har forsvunnet? Jeg finner den ikke på norwegian.no, der står kun avgangen for 5 desember. Den er forøvrig også 5 minutter forsinket i dag:
10:01 We regret to inform that your flight is delayed DY7125 05. Dec
Copenhage. - Puerto Ri.
Dep: 10:00
New estimated dep: 10:20

I wonder what happened?

EDIT:
København-San Juan-København ble kansellert i natt klokka 01:45.... Pax får tilbud om alle pengene tilbake, eller ombooking til en senere dato. Vi får håpe det finnes seter fra San Juan til København før mandag :)

Forøvrig ikke helt problemfritt ellers;

5 des 2015 07:56 Norwegian regrets to inform that DY7091 CPH-LAX departure at 05.12.2015 11:00 is delayed due to operational reasons. Your new estimated departure time is 13:30 local time.

5 des 2015 09:46 Welcome on board DY7103 05. Dec
Stockholm. - Las Vegas.
Dep: 13:45
New estimated dep: 15:00

5 des: DY7128 Arrival London From Puerto Rico - San Juan : Scheduled 06:50 New Time 17:45

Last edited by a moderator:
Styvdotra är inbokad på deras fligth till L A i Januari.
Har lyckönskat henne. Dock, 3.500,- för biljetten som student överväger en hel del
Vette tusan om jag inte hade pantat burkar eller gjort vad som helst för att skjuta till de 800kr som behövdes för att flyga LH, UA eller BA som alla har t/r LAX i januari för 4300-4500kr. Nu vet jag ju inte om hon flyger från ARN som jag sökte efter men.....

Vette tusan om jag inte hade pantat burkar eller gjort vad som helst för att skjuta till de 800kr som behövdes för att flyga LH, UA eller BA som alla har t/r LAX i januari för 4300-4500kr. Nu vet jag ju inte om hon flyger från ARN som jag sökte efter men.....

Skriver under på detta, såg samma priser som du, är just nu i USA och köpte ToR med BA på en rea i Mars för 3,000kr från GOT till LAX, vill minnas att på senaste rean såg jag biljetter till LAX för 3,000kr med BA

Skriver under på detta, såg samma priser som du, är just nu i USA och köpte ToR med BA på en rea i Mars för 3,000kr från GOT till LAX, vill minnas att på senaste rean såg jag biljetter till LAX för 3,000kr med BA

Man får nog komma ihåg att de som letar billiga ekonomibiljetter (som jag innan jag började hänga här) faktiskt sällan inväntar reor utan går in på flygresor.se och ser vad som är billigast och sedan bokar. Sen kanske Norwegian inte är billigast alla gånger häller, men man slipper byten vilket medelresenären uppskattar.

Den stora nackdelen med Norwegian Long Haul är dock att om det blir förseningar så blir man bara ombkad inom Norwegian eller får pengarna tillbaka. Antalet större förseningar är ju nu nere på en hyfsat ok nivå trots allt.

Toppen