palmen
Moderator
Jämförelsen med statusmatch var inte att se på just själva statusmatchningen utan istället att någon får en status man inte tjänat ihop till vilket är samma sak som i detta fall där några Eurobonuskunder har fått en status de egentligen inte tjänat ihop till.Jag ser vad du skriver och för mig kommer det inte bli något problem etc för jag nyttjar aldrig courtesy upgrades etc för jag har en bra resepolicy. Men jag tycker det är orättvist för person X som har åkt SAS för 100,000kr i GO mellan CPH och Asien och förlorar en upgrade till en person som inte har rest en bråkdel av samma kostnad.
Kalla mig galen men jag tycker extremt lojala kunder skall få lite mer perks än mindre lojala.
Angående Statusmatch så har SAS aldrig Statusmatchat i Sverige så den jämförelsen går bort i detta fallet ...
Är det även orättvist att jag som flyger ihop ett Diamond för under 20.000 kronor kan få en courtesy upgrade istället för en person som betalat 100.000 kronor i GO mellan CPH och Asien? Är problemet hur mycket man betalat för sitt kort, eller hur man fick det? Jag har ju tex bara betalat en bråkdel av någon som betalt 100.000 men jag har tjänat ihop mitt Diamond enligt de regler som finns och utan några misstag i baspoäng som trillat in på kontot.
Klart att de mer lojala kunderna ska ha mer perks än de som inte är lika lojala, men en person som stannar på 42k baspoäng är inte direkt mycket mer lojal än en som fått 45k baspoäng. Om personen då som hade 42k poäng råkade bli guld pga detta misstag så ser jag ingen större skillnad i deras lojalitet då de reser mer eller mindre lika mycket i baspoäng räknat.