Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.

EBGGOT

Medlem
Manuellt som i att be IT knappa ihop ett script som återställer status för de som fått dubbelt. Normalt sett så försvinner ju aldrig baspoäng bara sådär, så kan inte tänka mig att systemet automatiskt skulle fixa nedgraderingar direkt. Det vanliga är ju att nedgradering sker 3 mån efter att man missat att kvala in. Men det är bara mina spekulationer, jag jobbar inte på SK IT.

Alla som har fått sin status triggad kommer få att behålla den. SAS och Amex har tagit beslut tillsammans pga att det helt enkelt blir för mkt jobb/kostnad att administrera att konton manuellt samt skicka ut nya kort.

Källa Amex kundservice.

@Agö: och du tyckte det var mkt status pax innan .....
 

Agö

Medlem
Alla som har fått sin status triggad kommer få att behålla den. SAS och Amex har tagit beslut tillsammans pga att det helt enkelt blir för mkt jobb/kostnad att administrera att konton manuellt samt skicka ut nya kort.

Källa Amex kundservice.

@Agö: och du tyckte det var mkt status pax innan .....
Har du detta på skrift?
 

Agö

Medlem
Fick precis ett telefonsamtal av amex. Av nyfikenhet upp ett ärende med genom Amex förra veckan och krävde återkoppling... så ansvarig person ringde mig nyss så det är 100% bekräftat!
Jag tycker ärligt talat att dom gör helt rätt. Parterna har klantat till det.
 

Agö

Medlem
Hen hade även fräckheten att säga "det flest blir ju glada faktiskt av detta misstag"... tror ingen "riktigt EBG eller EBD" blir glad av folk som inte har rätt till samma status får samma status!

Superfail!
Jag håller med om det men vafan, här får dom ju stå sitt kast.
 

palmen

Moderator
Jag skiter om det blir extra EBG´s men jag tycker det är svårt att ta EBD nivån seriöst när folk har denna status trots att det inte förtjänar den ....
Det är väl ungefär som alla statusmatchningar man kan göra till hotell och olika flygbolag. Det finns massor av personer som har fått "Högsta" status utan att ha bott en natt på kedjan eller flyget en enda gång med aktuellt bolag/allians. Den nya statusen gör dock att de kanske överväger att flyga/bo mer med flygbolaget/hotellkedjan. Om de inte gör det kommer de att tappa sin status nästa år i vilket fall (om nu inte 25% bonusen får de att klara guld igen).
 

EBGGOT

Medlem
Det är väl ungefär som alla statusmatchningar man kan göra till hotell och olika flygbolag. Det finns massor av personer som har fått "Högsta" status utan att ha bott en natt på kedjan eller flyget en enda gång med aktuellt bolag/allians. Den nya statusen gör dock att de kanske överväger att flyga/bo mer med flygbolaget/hotellkedjan. Om de inte gör det kommer de att tappa sin status nästa år i vilket fall (om nu inte 25% bonusen får de att klara guld igen).

Jag ser vad du skriver och för mig kommer det inte bli något problem etc för jag nyttjar aldrig courtesy upgrades etc för jag har en bra resepolicy. Men jag tycker det är orättvist för person X som har åkt SAS för 100,000kr i GO mellan CPH och Asien och förlorar en upgrade till en person som inte har rest en bråkdel av samma kostnad.

Kalla mig galen men jag tycker extremt lojala kunder skall få lite mer perks än mindre lojala.

Angående Statusmatch så har SAS aldrig Statusmatchat i Sverige så den jämförelsen går bort i detta fallet ...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen