Cristoffer Cedergren
Medlem
Sas måste väl ändå tycka att den här Stansted-grejen är en lite pinsam historia?
Lysande rapport, tack för det.Sammanfattning:
102 anmälda endast 50% kom.
Kritik från vår sida:
- ATR maskiner är skräp och JET TIME lika så...
- Fasttracken måste få en annan layout för vi kommer inte åt den. (jag ville ha en egen trappa
- EBD känner inte att det får ut något extra utöver EBG senaste året/ ej uppmärksammade!
- Plus pax skall alltid har företräde på seatblock än GO pax
- Prio boarding funkar inte
- Prio bagage funkar inte
- Vi vill ha mer fokus på CPH än ARN för oss som är baserade i GOT. Kampanjer, routing på vanliga biljetter etc
- Vi vill att SAS börjar flyga till OSL.
- Prissättningen är fel på flera linjer så som OSL, CPH etc.
- Vi vill ha ny och mer varierande mat i Plus.
- Varför stängde det egentligen LHR?
- EBD åtkomst för ankommande flyg funkar inte på GOT med andra ord helt värdelös för oss.
- SAS måste se över mjuka produkten så som personal etc.
- Vi vill kunna boka *A på sas.se
- Swedavia verkar inte att någon plan på hur man utrymmer GOT vid nödläge
- Varför har SAS inga "riktiga" affärslinjer på GOT längre.
Information från SAS
- Ny hemsida kommer 2016
- EBD skall få "mer" 2016
- SAS har ändrat i tabell så man kan ansluta till LHR med tidiga flyget via CPH
- SAS diskuterar att starta en longhaul från GOT dock är INGET bestämt men det pratas om det!
- SAS tar all feedback på största allvar
- STN linjen går inte kanon ... (hör och häpna)
- 4,200,000 EB medlemmar.
- Det finns ca 15,000 EBD
- Nästa pendlarmöte kommer endast EBD bjudas först och sedan om plaster finns bjuds EBG in.
- SAS har en vision ....
Vad missa jag?! Skall jag vara ärlig var det mer ventilering än något annat ... inget konkret kom fram som vi inte redan visste!
Jag gjorde mitt bästa för att grilla dem .... tycker även att @olo (!?) hade bra frågor/synpunkter (antar det var dig jag hälsa på efter om ditt förnamn börjar på O)
Lysande rapport, tack för det.
Vad är SAS vision?
Tack!Bra möte, mitt första i sammanhanget. Satt långt bak till vänster där vi var några bc:are. Hann inte hälsa på alla, men får ge beröm till @olo för många bra frågor!
Det var faktiskt uppe, vilket de bedömde som för stor risk för störning.Vad menas? Ska dom öppna Göteborg-London Heathrow via Köpenhamn?
Det var uppenbart att GOT-LHR hade gjort förlust och att de var besvärade av utvecklingen.OK, det var en marginell nyhet. Hur hade dom tänkt konkurrera mot BA på detta sätt?
Utan att komma ihåg den i ord, så var den fokuserad på frekventa resenärer, vilket även ligger i linje med deras "We are Traveler"-kampanj. De skall inte satsa på engångsresenären, utan de som flyger minst 5 gånger.Vad är SAS vision?
Mycket bra sammanfattning @EBGGOT och kul att vi hann hälsa om än kort. Jag förstod på ditt engagemang att du var en av oss!Sammanfattning:
102 anmälda endast 50% kom.
Kritik från vår sida:
- ATR maskiner är skräp och JET TIME lika så...
- Fasttracken måste få en annan layout för vi kommer inte åt den. (jag ville ha en egen trappa
- EBD känner inte att det får ut något extra utöver EBG senaste året/ ej uppmärksammade!
- Plus pax skall alltid har företräde på seatblock än GO pax
- Prio boarding funkar inte
- Prio bagage funkar inte
- Vi vill ha mer fokus på CPH än ARN för oss som är baserade i GOT. Kampanjer, routing på vanliga biljetter etc
- Vi vill att SAS börjar flyga till OSL.
- Prissättningen är fel på flera linjer så som OSL, CPH etc.
- Vi vill ha ny och mer varierande mat i Plus.
- Varför stängde det egentligen LHR?
- EBD åtkomst för ankommande flyg funkar inte på GOT med andra ord helt värdelös för oss.
- SAS måste se över mjuka produkten så som personal etc.
- Vi vill kunna boka *A på sas.se
- Swedavia verkar inte att någon plan på hur man utrymmer GOT vid nödläge
- Varför har SAS inga "riktiga" affärslinjer på GOT längre.
- Vissa vill tyvärr att 06,30 och 06,55 kärran skall byta plan för att det skall bli bättre med connection tid i CPH. ATR kommer ofta samma tid som airbusen trots start senare ...
Information från SAS
- Ny hemsida kommer 2016
- EBD skall få "mer" 2016
- SAS har ändrat i tabell så man kan ansluta till LHR med tidiga flyget via CPH
- Inrikes loungen skall renoveras på ARN inom snar framtid
- SAS diskuterar att starta en longhaul från GOT dock är INGET bestämt men det pratas om det!
- SAS tar all feedback på största allvar
- STN linjen går inte kanon ... (hör och häpna)
- 4,200,000 EB medlemmar.
- Det finns ca 15,000 EBD
- Nästa pendlarmöte kommer endast EBD bjudas först och sedan om plaster finns bjuds EBG in.
- SAS har en vision ....
Vad missa jag?! Skall jag vara ärlig var det mer ventilering än något annat ... inget konkret kom fram som vi inte redan visste!
Jag gjorde mitt bästa för att grilla dem .... tycker även att @olo (!?) hade bra frågor/synpunkter (antar det var dig jag hälsa på efter om ditt förnamn börjar på O)
Här var det viktig med exempel. De gillade inte generellt tyckande. Ni som skall på kommande pendlar-/dialogmöten. Notera er JetTime kritik med flghtnummer och dag.ATR maskiner är skräp och JET TIME lika så...
Här sade Swedavia att det var svårare idag med den extra ETD-kontrollen och att deras IT-stöd försvårade att hantera den slumpkontrollen i separata fållor, men att en förändring var på väg och att de dessutom skulle bygga ut bryggan över incheckningsdiskarna.Fasttracken måste få en annan layout för vi kommer inte åt den.
Här hävdade SAS att de var medvetna om problemet med att skylten mellan GO och PLUS ofta sitter för långt fram. Det skulle enligt SAS var åtgärdat nyligen.Plus pax skall alltid har företräde på seatblock än GO pax
Att städer som matar till CPH skall kunna nyttja kampanjer som Now or Never för CPH hoppas jag på. Det antecknades av båda prissättarna. Kanske även kan ge resultat för LPI?Vi vill ha mer fokus på CPH än ARN för oss som är baserade i GOT. Kampanjer, routing på vanliga biljetter etc
De lovade att titta på framförallt CPH. Det hade varit ett dialogmöte innan lunch där flera sagt att de bokade orter i Europa och kastade andra halvan av biljetten för att hoppas av i Köpenhamn. Det här var något de var medvetna om (sen 2h) och jag tolkade diskussionen som att de verkligen skulle titta på prisnivån på GOT-CPH.Prissättningen är fel på flera linjer så som OSL, CPH etc.
Varför går det inte att boka flighter med övernattning via sas.se? Jag påpekade att om jag vill boka GOT-ARN-APG med övernattning på Arlanda eller om jag vill ha ett längre layover i Stockholm på vägen OSL-ARN-GOT, så måste jag använda united.com. De jag pratade med lovande att provboka lite biljetter på united.com, för de blev inte dirket stolta när över att jag bokade mina biljetter intra-Skandinavien via United.
Jag tycker mig ha upplevt detta den senaste fem avgångarna. Visst, det har varit på udda tider (fakir- och kvällsflighten) men det har fungerat (jag har ju gnällt mkt på just detta tidigare). Jag har haft typ 10-12 rader Plus med kanske 8-10 pax och resten tomt och därefter packat i Go. Gäller dock endast SAS, JetTime har inte implementerat detta.Här hävdade SAS att de var medvetna om problemet med att skylten mellan GO och PLUS ofta sitter för långt fram. Det skulle enligt SAS var åtgärdat nyligen.
Jag upplevde faktiskt det samma på veckans Parisflygningar. Åt båda håll var det de facto row block i Plus och knökat i Go.Jag tycker mig ha upplevt detta den senaste fem avgångarna. Visst, det har varit på udda tider (fakir- och kvällsflighten) men det har fungerat (jag har ju gnällt mkt på just detta tidigare). Jag har haft typ 10-12 rader Plus med kanske 8-10 pax och resten tomt och därefter packat i Go. Gäller dock endast SAS, JetTime har inte implementerat detta.