Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Med en maskin på ombyggnad i Zürich och en på planerad service på Malta så blir det lätt stökigt i tidtabellerna när ytterligare en tekniktrasslar i Tokyo.

Min rekommendation är nog att alltid presentera sig själv på flygplaten enligt ursprungligt schema om inte flygbolaget uttryckligen sagt att man kan vänta.
Nu flyget hem från Tokyo försenat också. Denna gång står det i appen att det är förväntat 1415, istället för 1230 imorgon. Kan man ta detta som att man inte behöver vara på flygplatsen förrän i alla fall 11? Jag skulle gärna vilja ta bussen som går 0910 istället för 0810 nämligen.

Nu flyget hem från Tokyo försenat också. Denna gång står det i appen att det är förväntat 1415, istället för 1230 imorgon. Kan man ta detta som att man inte behöver vara på flygplatsen förrän i alla fall 11? Jag skulle gärna vilja ta bussen som går 0910 istället för 0810 nämligen.
Det finns alltid risk att check in stänger enligt ordinarie avgångstid. (ca en timme före planerad avgångstid)

Fick ett sms där det står att avgången skall vara i tid.
Försenat i appen och på hemsidan.

Fick också det.

Så på vägen ut visade appen on time och flyget var två timmar försenat, och nu visar appen delayed men planet går i tid. Härligt konsekvent i alla fall!

Toppen