Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Haft CLA shooting break som hyrbil och håller inte med om ett obefintligt bagageutrymme. Dock måste man ju se till syftet med bilen. En Polo är ju en fyrkantig bil där man transporterar sig billigt mellan punkt A, B och C. Exempelvis hemmet, jobb och dagis.
CLA shooting break har en något mer sofistikerad design och riktar sig till ensamstående eller barnlösa par och är tänkt att konkurrera med bland annat Audi A5 och BMW 4-serie.
Inom samma vecka fick jag en BMW 3-serie touring och en CLA shooting break och jag skulle ta CLA shooting break alla dagar i veckan, givet att man inte behöver sitta i baksätet själv. Dock ska tilläggas, min mor som är strax över 170 cm satt utan problem i baksätet på CLA shooting break.

GLA har jag fått tidigare i år som hyrbil och med de 19" som satt på så var det ingen vidare upplevelse. Jag är inte alltför imponerad av den bilen men CLA shooting break, den är riktigt fin och rolig att köra.

Ok, delade meningar. Kanske jag som inte fattar konceptet, vid subjektiv betraktan.
Tänker att om man ska ha en så opraktisk bil kan man lika gärna köpa något ännu sportigare. Med en motor som överhuvudtaget matchar bilens utseende kom man upp i väsentliga summor.
Snygg var den åtminstone, speciellt invändigt. Shooting Break var milsvidder bättre än den vanliga CLA'n.

De bilar du tar upp gillar jag inte heller något vidare, men inser att jag inte är representativ.

Jag skulle dock skriva GLC på suv:en på andra bilden men skrev tydligen fel i första raden. Det är i den bilen mittkonsolen är ivägen för gasfoten.

:)

• Gilla
Reactions: FCT
Ok, delade meningar. Kanske jag som inte fattar konceptet, vid subjektiv betraktan.
Tänker att om man ska ha en så opraktisk bil kan man lika gärna köpa något ännu sportigare. Med en motor som överhuvudtaget matchar bilens utseende kom man upp i väsentliga summor.
Snygg var den åtminstone, speciellt invändigt. Shooting Break var milsvidder bättre än den vanliga CLA'n.

De bilar du tar upp gillar jag inte heller något vidare, men inser att jag inte är representativ.

Jag skulle dock skriva GLC på suv:en på andra bilden men skrev tydligen fel i första raden. Det är i den bilen mittkonsolen är ivägen för gasfoten.

:)

Huvudet på spiken.
Nya Alfan kanske :D

Huvudet på spiken.
Nya Alfan kanske :D

Inte sett den i verkligheten ännu, men den ger mig blandade intryck rent visuellt. 0-100 på 3.9s o påstådd varvtid på ringen....där låter det otvivelaktigt bra.

Sen är ju det där med andrahandsvärde. Att köpa Alfa känns lite som att stoppa sedlar i en dokumentförstörare.
Vad jag sett så går en Quadrofoglio på ca 740k, o kanske hälften kvar efter 3år (?)

Just nu diskuterar dock jag o flickvännen om att byta lägenhet, så känns inte som rätt tid att pitcha bilidéer hemma. Får åka vidare i min skrothög o drömma ytterligare ett år.

Inte sett den i verkligheten ännu, men den ger mig blandade intryck rent visuellt. 0-100 på 3.9s o påstådd varvtid på ringen....där låter det otvivelaktigt bra.

Sen är ju det där med andrahandsvärde. Att köpa Alfa känns lite som att stoppa sedlar i en dokumentförstörare.
Vad jag sett så går en Quadrofoglio på ca 740k, o kanske hälften kvar efter 3år (?)

Just nu diskuterar dock jag o flickvännen om att byta lägenhet, så känns inte som rätt tid att pitcha bilidéer hemma. Får åka vidare i min skrothög o drömma ytterligare ett år.

En etta kan ju också vara trevlig :)

Volvo on call är en fantastisk funtion ihop med värmare. Jag har hört av en kund att kostnaden inte är förmånsgrundande enligt hans Volvosäljare, min Volvosäljare får inte fram något. Någon här som kan bekräfta detta på ett sätt som håller mot skatteverket som jag kan använda mig av.

Jag såg den på Ringen i sept när jag var där. Den låter helt underbart och tiden på ringen stämmer nog ganska bra. Även om vi dödliga bara kör den på 8.00 min så räcker det, jag lovar.

sedlar i dokumentförstörare, det gäller nog allla bilar frågan är hur mycket du vill skicka ner där.

men om priset du nämner stämmer kanske man ska titta på Maseratin Gibli den kosta nästa lika.

Volvo on call är en fantastisk funtion ihop med värmare. Jag har hört av en kund att kostnaden inte är förmånsgrundande enligt hans Volvosäljare, min Volvosäljare får inte fram något. Någon här som kan bekräfta detta på ett sätt som håller mot skatteverket som jag kan använda mig av.

Allt utöver maxgräns är förmånsgrundande. Konstigt att en bilhandlare inte har koll.
Funktionen är toppen. Använt BMW's motsvarande i många år.

Allt är förmånsgrundande förutom vissa tillbehör som är möjliga att eftermontera. Möjligtvis tyckte den bilhandlaren att man kunde anse den vara det.....

Allt du koper som eftermonterat är förmånsbefriat. Tala med din handare eller rätt handlare så går det att göra mycket kul även om det är monerat .... Ehh nära fabriken.
Säg till om du behöver nr till en bra bmw handlare, inte tänker du köpa ngn annan bil:p
Jag är en sann bmw vän som du hör:cool:

Toppen