Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Nice! Försöker just nu planera in en LH F i slutet av oktober, vore kul att få en frequent flyer-Anka.
Blir betydligt svårare att producera avkomma fram till dess. :D

Meh, jag flög ju LH F på min födelsedag tidigare i år, och en av de saker jag faktiskt var lite besviken över var att det inte uppmärksammades på något sätt (förutom av pursern på anslutningsflyget till FRA). En sån där födelsedagsanka hade ju suttit fint. Tyvärr så tror jag att jag redan har planer för födelsedagen 2016, annars hade det varit dags att börja planera en ny resa då.
Inte ens SEN/HON är garanterad uppvaktning om man flyger på födelsedagen.

Inte ens SEN/HON är garanterad uppvaktning om man flyger på födelsedagen.

Jag hade inte räknat med någon direkt uppvaktning, men funderade mest om någon skulle lägga märke till det när de kollade passet, eller om det för den delen flaggades på något sätt på F-manifestet. Om det inte automatiskt noteras så undrar jag hur pursern på mitt anslutningsflyg la märke till det. Står födelsedatum på manifestet så att han kan ha sett det själv?

Precis som Dr. Miles beskriver gör SQ en show på flygplanet. Jag har bara flugit två gånger med SQ på min födelsedag, och båda gångerna blev jag uppgraderad till F, uppvaktad med ett personligt gratulationskort, kaka och lite skumpa (är SQ Solitaire). Väldigt omtänksamt från SQ's sida. Jag har flugit med LH en gång på min födelsedag (långdistans) och blivit uppgraderad till F, men ingen riktig "show" på planet. LH skickar istället presenter till Din hemadress, exempelvis några flaskor bubbel, någon data pryl etc. Varje år.

Ny fråga om LH First:
Jag tänkte uppgradera min bonusresa från C till F CPH-FRA-SIN, men har aldrig åkt F innan. Min fråga är om det ingår någon sorts hämtning i bil hemmavid? Även vid bonusresa?
Bor i Skåne och ska åka från CPH.

Ny fråga om LH First:
Jag tänkte uppgradera min bonusresa från C till F CPH-FRA-SIN, men har aldrig åkt F innan. Min fråga är om det ingår någon sorts hämtning i bil hemmavid? Även vid bonusresa?
Bor i Skåne och ska åka från CPH.

Nej, enbart om du köper en resa med cash finns det transport..

Toppen