Jag tycker att tonic är en bra måltidsdryck ifall man kör alkoholfritt (klart bättre än druvjuicerna som kallas alkoholfritt vin). Skulle jag matcha skulle jag nog försöka ta upp enbärssmak på något sätt. Skulle kunna tänka mig att enrisrökt sidfläsk(rökt tills det faller isär) tillsammans med en kaprissallad och Gruyere-tarte skulle funka utmärkt. Har dock inte provat.Jag fick en fråga från en kollega igår: Vad passar bra att äta till GT? Jag svarade spontant jordnötter och salta pinnar. Men sen kom vi in på vilken mat som smakmässigt skulle matcha.
Vad tycker ni - kan man ha GT som måltidsdryck och vilken mat funkar?
Det beror helt på vilken gin och vilken tonic du tänker dig. Där finns det stora smakvariantioner, som påverkar vad du kan matcha med.Jag fick en fråga från en kollega igår: Vad passar bra att äta till GT? Jag svarade spontant jordnötter och salta pinnar. Men sen kom vi in på vilken mat som smakmässigt skulle matcha.
Det låter gott!Skulle jag matcha skulle jag nog försöka ta upp enbärssmak på något sätt. Skulle kunna tänka mig att enrisrökt sidfläsk(rökt tills det faller isär) tillsammans med en kaprissallad och Gruyere-tarte skulle funka utmärkt. Har dock inte provat.
Jag fick en fråga från en kollega igår: Vad passar bra att äta till GT? Jag svarade spontant jordnötter och salta pinnar. Men sen kom vi in på vilken mat som smakmässigt skulle matcha.
Den här kombon var riktigt bra! Lite pilligt att få till rätt proportioner, men när det väl är klart är det bara att njuta!
Visa bifogad bild 42933