Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

Den här kombon var riktigt bra! Lite pilligt att få till rätt proportioner, men när det väl är klart är det bara att njuta!
image.jpeg

Jag fick en fråga från en kollega igår: Vad passar bra att äta till GT? Jag svarade spontant jordnötter och salta pinnar. Men sen kom vi in på vilken mat som smakmässigt skulle matcha.

Vad tycker ni - kan man ha GT som måltidsdryck och vilken mat funkar?

Jag fick en fråga från en kollega igår: Vad passar bra att äta till GT? Jag svarade spontant jordnötter och salta pinnar. Men sen kom vi in på vilken mat som smakmässigt skulle matcha.

Jag tycker att tonic är en bra måltidsdryck ifall man kör alkoholfritt (klart bättre än druvjuicerna som kallas alkoholfritt vin). Skulle jag matcha skulle jag nog försöka ta upp enbärssmak på något sätt. Skulle kunna tänka mig att enrisrökt sidfläsk(rökt tills det faller isär) tillsammans med en kaprissallad och Gruyere-tarte skulle funka utmärkt. Har dock inte provat.

Det beror helt på vilken gin och vilken tonic du tänker dig. Där finns det stora smakvariantioner, som påverkar vad du kan matcha med.
Skulle jag matcha skulle jag nog försöka ta upp enbärssmak på något sätt. Skulle kunna tänka mig att enrisrökt sidfläsk(rökt tills det faller isär) tillsammans med en kaprissallad och Gruyere-tarte skulle funka utmärkt. Har dock inte provat.
Det låter gott! :)
Om man går på att matcha med enbär, så borde vilt passa bra till. Enbär gifter sig, i teorin, med skogens smaker.
Det bygger också på en neutral tonic, som behåller/förstärker enbärsmaken.

Sushi. Helt klart Sushi.
(Provade förra helgen :))
Den här kombon var riktigt bra! Lite pilligt att få till rätt proportioner, men när det väl är klart är det bara att njuta!
Visa bifogad bild 42933

Vilka proportioner hade du ?

Tungt att inte kunna köpa med sig en pava London Hill för att man med säkerhet måste igenom minst 1 säkerhetskontroll (Heathrow) innan sista benet :mad:
Vågar inte tro jag lyckas prata mig igenom en flaska

Toppen