Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

En trevlig liten provning med Henricks som bas och en variation av Fever tree.. :)

3606d9b648692d383210fe121a85404f.jpg
I det urvalet tycker jag att fläder eller vanlig passar bra med Hendricks. Mediterranean drack jag med Botanist igår, lysande kombo. Den ljusblå lågkaloritonicen är en styggelse, som alla lightprodukter...

Det är alltid trevligt att vara på resande fot och kunna prova sånt som inte finns hemma...
De hade ett erbjudande på Sainsbury att köpa tre Gordon färdiga GT för 5£

Vanlig, gurka och Edelflower.
9eeaf60b2249cdfaae584d1f4557abe5.jpg

Katastrofen är nära! Vad gör EU? FN? Hur kommer detta sluta?
Är en gin & tonic-kris på väg in över Europa? | Nöjesguiden
Gå till källorna. Läser du originalartikeln ser du att det är en storm i ett ginglas.
Juniper in jeopardy | News and press | About us
The State of Scotland's Juniper in 2015 | Publications

Sid 15 i rapporten
"Scottish gin companies
In the past, Scottish juniper was at the heart of the distilling industry, when sacks of Scottish juniper berries were exported through Aberdeen to the Netherlands. Used to create jenever, an ancestor of modern gin, this trade died out about 200 years ago. However, recent interest in gin and the presence of juniper in Scotland has reinvigorated the use of Scottish juniper and is underpinning local initiatives to conserve juniper. Commercial sustainable harvesting, albeit on a small scale, is able to take place again."

Nu hade Ica kvantum i Luleå fått in ett nytt parti drickor från Fentimans, lyckades knipa de två sista av Tonic medans de andra var rätt orörda.
Undrar hur länge det kommer att ta innan de fattar att det finns en rejäl efterfrågan ladda upp med mer? :)

Nu hade Ica kvantum i Luleå fått in ett nytt parti drickor från Fentimans, lyckades knipa de två sista av Tonic medans de andra var rätt orörda.
Undrar hur länge det kommer att ta innan de fattar att det finns en rejäl efterfrågan ladda upp med mer? :)
spanat på hyllan varje gång jag varit där.

spanat på hyllan varje gång jag varit där.

De måste ha försvunnit fortare än kvickt, för några dagar sen var det tomt, i förrgår så fanns det två flaskor kvar och de hade dessutom uppdaterat med ett erbjudande på 4-pack för ~55, som även det var rensat. :)

Toppen