Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Om ett försenat/inställt plan får så allvarliga konsekvenser som du antyder bör man nog fundera lite på hur man planerar. Saker kan och kommer att hända ibland när man reser.
Så hur gör du? Nu lät du precis som min duktige vän som påstår att han aldrig kört för fort och att alla situationer går att planera. Med andra ord åk tidigare. Aha bilen gick sönder. Åk dagen innan. Strejk i staden. Bo i tält utanför en vecka innan med frystorkat.

Nä alla har inte alla marginaler i världen och skit händer. Men när skit händer, -det är då de visar hur bra de är. När allt fungerar oklanderligt kan man bara tjura om färgen på planet eller om juicen var för kall. SAS visar på allt för ofta att de inte klarar av när det blir krångligt.

Så hur gör du? Nu lät du precis som min duktige vän som påstår att han aldrig kört för fort och att alla situationer går att planera. Med andra ord åk tidigare. Aha bilen gick sönder. Åk dagen innan. Strejk i staden. Bo i tält utanför en vecka innan med frystorkat.

Nä alla har inte alla marginaler i världen och skit händer. Men när skit händer, -det är då de visar hur bra de är. När allt fungerar oklanderligt kan man bara tjura om färgen på planet eller om juicen var för kall. SAS visar på allt för ofta att de inte klarar av när det blir krångligt.
Du blev 1h och 45 min sen pga en punktering? Om något grymt viktigt skulle hända så är det bra att ha i alla fall några timmars marginal...

Så hur gör du? Nu lät du precis som min duktige vän som påstår att han aldrig kört för fort och att alla situationer går att planera.
Jag kör nog rätt ofta för fort... :oops: Men ska jag resa till något som jag bara inte får missa försöker jag vara ute i mycket god tid, exempelvis resa dagen innan om vi pratar kortdistans och antagligen ännu tidigare vid långdistans.

Hade bara SAS varit tydligare i sin kommunikation hade det varit så mycket enklare. Att skit händer är ok men att man hanterar det urdåligt försatt dölja sina egna brister är sämre. Vet inte varför vi håller på och tjafsar om min planering eller inte (jag hade inte kunnat planera annorlunda, jo tagit tåget eller annat bolag).

1. SAS upptäcker klockan 21 att de inte har personal nog för en flight bara 11 timmar senare och ställer in det(dålig planering).
2. Bokar om alla till andra plan (bra gjort)
3. Planet 6:35 upptäcks ha dåligt med luft mitt i natten (otur).
4. Har inga däck på lager i Göteborg och måste buda ett från Danmark (dålig planering)
5. Däcket dröjer extra länge vid Landvetters införselkontroll (dålig planering och kommunikation)
6. Från 6:00 till 8:30 var det blandad dålig, ingen eller felaktig information från SAS så man lurades tro att det skulle fungera ändå (dålig kommunikation och dålig insikt om kunden)

När vi väl kom iväg gick det fort som sjutton.

Fortsättningen var att hjulet budades från Danmark men fastande vid införsel till flygplatsen och lyckligtvis hittade de en tekniker som kunde byta hjulet tills slut.

Summa sumarum så ställdes 7:10 planet in och blev ombokad till 6:35 planet som lyfte 8:55 och landade 9:36. Ingen till urdålig information och ibland lögner. Själv missade jag väsentliga delar av min dag som kommer att påverka min situation länge och önskar SAS en lycklig konkurs.
så du blev cirka en timme sen till din destination, stackare ;-)

Japp 1,5 timme senare som hade varit alldeles utmärkt om resenären hade fått reda på förutsättningarna och kunnat ta höjd för det.

Men det är inte det handlar om utan om hur SAS hanterar situationer när de får problem. Och det är också det tråden handlar om.

Det här som är det stora problemet med alla fanboys. I stället för att fokusera på vad SAS gör fel och komma tillrätta med det försöker man släta över det och komma med ursäkter. Hade alla slutat acceptera den låga nivån hade vi troligtvis fått ett bättre SAS.
Jag är inte pro SAS men jag tror att saker och ting fungerar så här.
Med tanke på att en stor del av konsumenterna accepterar vad LCC erbjuder (och inte erbjuder) så kommer stora massan inte bryr sig om bra service.

Jag är inte pro SAS men jag tror att saker och ting fungerar så här.
Med tanke på att en stor del av konsumenterna accepterar vad LCC erbjuder (och inte erbjuder) så kommer stora massan inte bryr sig om bra service.

Jag menar den stora bilden med allt SAS misslyckas med.

Min lokala ICA butik har extrapris på Anthon Berg chokladpinnar och 3-pack Froosh Smoothie på pappersburk. Undrar om SAS köper in sitt lager från ICA, eller vice versa :p

Toppen