agehall
Medlem
Noen skåninger må jeg snakke engelsk med, for de skjønner virkelig ikke noe.
Du är inte den ende... Jag byter till engelska någonstans söder om Växjö.
Noen skåninger må jeg snakke engelsk med, for de skjønner virkelig ikke noe.
Du är inte den ende... Jag byter till engelska någonstans söder om Växjö.
Välkommen till träffarna i Skåne. Där sitter jag som stockholmare med malmöiter, djupaste småländska, blekingska och jyskdanska i ett härligt sammelsurium. Det krävs en fyra-fem öl innan jag fattar vad folk säger.Du är inte den ende... Jag byter till engelska någonstans söder om Växjö.
Det är ju därför man skall bo i Skåne som icke-skåning. Man får ständigt lov att ha 4-5 öl innanför västen för att klara av samhällslivet.Välkommen till träffarna i Skåne. Där sitter jag som stockholmare med malmöiter, djupaste småländska, blekingska och jyskdanska i ett härligt sammelsurium. Det krävs en fyra-fem öl innan jag fattar vad folk säger.![]()
Och som boendes i Danmark tar jag en Gammeldansk intravenöst varje morgon.Det är ju därför man skall bo i Skåne som icke-skåning. Man får ständigt lov att ha 4-5 öl innanför västen för att klara av samhällslivet.
Vad herrarna sätter i sig på en kväll, det spiller jag på mig....
Åter till ämnet, visst det finns förbättringspotential i flera stycken, prioboarding, mängden (och storleken) av handbagage, information om "Equipment change osv. Som frekventa resenärer så har vi dels detta forum men det finns också pendlarmöten att tillgå och framföra konstruktiv kritik. För egen del brukar jag alltid ta en inträffad händelse, hur jag upplevde den och hur man kunde agerat på ett annat sätt. Har på detta sätt upplevt en väldigt stor lyhördhet och jag har också märkt att man lyssnat och försöker lära sig i syfte att bli bättre
Vilket många här gör. Känns som att de allra flesta händelser är självupplevda.All kudos til de som har konkrete hendelser og framfører de nøkternt og to the point, uten å få det til å høres ut som verden går under og overdriver/dramatiserer. Det er det som skaper utvikling framover!![]()
Och nu sitter jag och väntar på sk140 sim har ett trasigt hjul sedan inatt men ännu inte fixat. Skulle iofs åkt med sk144 som blev inställt pga dålig planering av besättning. Urdålig information.
Om ett försenat/inställt plan får så allvarliga konsekvenser som du antyder bör man nog fundera lite på hur man planerar. Saker kan och kommer att hända ibland när man reser.Själv missade jag väsentliga delar av min dag som kommer att påverka min situation länge och önskar SAS en lycklig konkurs.