Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Hehe. Nu ska du inte vara sån. Stolpen var 22mm tunn och tog precis mellan 2 detektorer. Ingen varning då den var för liten tyvärr.

Skit......
Själv blivit påkörd av stolpe. Ena gången hade den inte skrapat rutan ordentligt. Andra gången körde den på fel sida ;)

Hoppas du inte har världens värsta självrisk.

Ingen som kör Tesla Model S?

För min del räckte det med att provsitta den för att inse att det inte var något för mig.
Hoppas att de nya modellerna bjuder på lite bättre och trevligare inredning.

Annars var jag ute och åkte i3 :)
Klart positiv upplevelse så länge man åkte i stadstrafik. På motorväg var den väl ljudlig. Men värst av allt att den inte hade ordentligt placerade mugghållare :mad:

Lånade min kollegas Mercedes E220 Fleet edition 2015 i veckan för en tur/retur Göteborg - Stockholm. Min V70 var på service och jag var ändå lite sugen på att prova en E-klass på en lite längre tur än vid en ordinarie provkörning.

Måste säga att jag inte blev övertygad. Först och främst hade jag svårt att hitta en vettig körställning, stolarna kändes rent av obekväma - i mitt tycke ljusår från Volvos utmärkta stolar.

I övrigt kändes bilen rätt ordinär och tråkig. Kommer definitivt titta åt annat håll när det är dags för mig att byta nästa gång. Skulle absolut inte vilja byta bort min V70 mot denna.

Ja för dig så rekommenderar jag Skoda.

Här slår den V70 i test:

Skoda Octavia Combi mot Volvo V70 | Duell | Teknikens Värld

;)

Bra början på en vecka.
Här skall provas lämplig tjänstebil.

Först ut
image.jpg

Och efter transportsträckan blev det lite annat godis att provsmaka.
M3 och M4
image.jpg image.jpg

image.jpg
Dags för effektkontroll.
Enligt specen kom vi nära.
Lite för mycket trafik ställde till försöket med att kräma ur max

Och valet......
Måste nog testa AMG'r och några Porsche innan jag kan ta ett beslut :p

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    124 KB · Visningar: 231
Har funderat på en pickup som tjänstebil. Har tyvärr inte någon koll alls på det segmentet. Någon som har tips på en mellanstor pickis med dubbelhytt med någorlunda vettigt baksäte? Krav är 4-hjulsdrift och lågväxel.

Har funderat på en pickup som tjänstebil. Har tyvärr inte någon koll alls på det segmentet. Någon som har tips på en mellanstor pickis med dubbelhytt med någorlunda vettigt baksäte? Krav är 4-hjulsdrift och lågväxel.

Ja jävlar. Har du krav på lågväxel så kanske en manuell Amarok. Men det är ju en förklädd traktor. Vi har en i firman och den har skött sig väl.

Mvh

Toppen