Senaste nytt

Tvinga SAS att få till en fungerande prio boarding

Vilka syftar du på? Har du postat dem i tråden också? Försökte läsa igenom (iofs på mobilen) men hittade inga sådana.

Nä tänkte jag återkopplar här när jag fått svar men det verkade inte hända så mycket på den fronten tyvärr! Tur att jag flyger igen imorgon, ny dag nya möjligheter att inspektera hur man inte ska genomföra en prio boarding.

Nä tänkte jag återkopplar här när jag fått svar men det verkade inte hända så mycket på den fronten tyvärr! Tur att jag flyger igen imorgon, ny dag nya möjligheter att inspektera hur man inte ska genomföra en prio boarding.
Ska också haka på detta, reser inte tokmycket (kanske 20-30 SK till i år) men är beredd att dokumentera och rapportera i samband med de segment jag har.

uploadfromtaptalk1441964377335.jpg

Prio Boarding i Köpenhamn.

SAS har ju också gjort ett halvhjärtat försök med detta, gate 17 om jag minns rätt. Problemet där är att passagerarna inte bryr sig om vilken kö de står i, och det bryr sig inte gate-personalen heller om. Möjligtvis är det så för att det är uselt skyltat.

Körde precis gate 17 på GOT. Damen valde att släppa fram general boarding och låta oss i prio ursäkta oss in i kön.
Såg framför hur @agehall skulle smällt av där och då. Haha. Ska väl sägas att det var Widerøe och inte SAS, även om gateagenten hade SAS-mundering.

Garvade gott åt prioboarding på ARN T4 idag. Inte ens ett försök. Försökte gjorde man på Kastrup med utrop och en gatevärdinna som höll upp skylten. Sedan kontrollerades det givetvis inte, bara för alla att knalla igenom speedgates. Rapporterar till SAS.

Första flighten till CPH idag från Arlanda... Prioboarding ropas ut, alla ställer sig ändå upp... Jag står som nr3 i kön och dom lyckas boarda dom första 2 sen är de datorstrul så dom ber alla bilda kö på andra sidan disken, jahapp.... Och ja folk på rad 22 kunde boarda utan någon som helst status.

Kom på tillslut och en bra grej va väl att jag fick seatblock trotts fullsmockat plan! Ingen annan på 4 rader plus fick seatblock!

Nu har jag allt som oftast inte rätt till prioboarding, men lite intressant är det ändå att följa spektaklet...

Dagens skörd... visst är det konsekvent? :)

SK952 GOT-ARN: Utrop om prio, därefter bakre raderna först, verkar efterlevas, ser ingen som blir nekad dock...

SK079 ARN-VBY: Planet lite sent, utrop "I detta läget är det nu boarding för alla passagerare"

SK080: VBY-ARN: Samma plan som föregående flight (dvs lite sent), utrop "Nu är det dags för ombordstigning av SK80 till Stockholm", visserligen inga passagerare i Plus, men kanske något guldkort någonstans, vad vet jag? De två första damerna ombord lyckades i alla fall på ett synnerligen effektivt sätt blockera ombordstigningen för samtliga, då de satt så långt bak som rad 17...

SK169 ARN-GOT: Utrop om prioboarding, paus i 0,5 sek följt av "därefter fortsätter vi med rad 15...", ingen enforcement så vitt jag kunde se.

Just nu är statistiken för mig att det är prioboarding vid ungefär 1 av 5 SAS flygningar, där de faktiskt har nekat personer med fel rad/status. Tjafset som ibland uppstår riskerar ju dock att suga upp eventuell tidsvinst. Fast är de konsekventa kanske resenärerna accepterar det på ett annat sätt..

Toppen