Senaste nytt

Tvinga SAS att få till en fungerande prio boarding

Just nu är statistiken för mig att det är prioboarding vid ungefär 1 av 5 SAS flygningar, där de faktiskt har nekat personer med fel rad/status. Tjafset som ibland uppstår riskerar ju dock att suga upp eventuell tidsvinst. Fast är de konsekventa kanske resenärerna accepterar det på ett annat sätt..

Det er jo precis derfor gatepersonale vegrar seg. Jeg kjenner flere som har forsøkt men ender med å forsinke flighten fordi det blir krangling og folk inte forstår hvorfor de blir sendt bort. Å få delay på sine skuldre er det ingen som vil ha.

Det er jo precis derfor gatepersonale vegrar seg. Jeg kjenner flere som har forsøkt men ender med å forsinke flighten fordi det blir krangling og folk inte forstår hvorfor de blir sendt bort. Å få delay på sine skuldre er det ingen som vil ha.

Exakt, jag gissar dock att det blir en övergångsperiod, menar det finns bolag med fungerande prioboarding. Går det bra att smita förbi ibland förstår jag att vissa resenärer fortsätter med det beteendet. Så antingen bestämmer man sig för att ha prioboarding, eller så tar man bort det.

SK525 ARN-LHR - katastrof, vi hade en statuslös med oss som boardade under "prioboardingen" utan ett ord från gatepersonal.

SK528 LHR-ARN - underbart. Två separata köer och priokön fick gå på helt innan de ens började boarda den andra kön. Planet var dessutom lite försenat in, ändå respekterades och efterföljdes prioboarding.

Pinsamt att SAS lyckas prestera sämre på ARN än på LHR.
Skickar ett mail till SAS senare ikväll eller imorgon.

Skickar ett mail till SAS senare ikväll eller imorgon.
Och där gick mailet iväg till SAS.

Hej,

Jag är EBGXXXXXXXXX.

Jag flög ARN-LHR med SK525 kl 07:55 idag och prioboarding efterlevdes inte trots att det ska ingå som förmån för mig som statuskund.
Jag undrar varför förmånen i fråga inte levererades denna morgon?

Flög tillbaka LHR-ARN med SK528 kl 18:00 idag och prioboarding efterlevdes till punkt och pricka, värt att notera är att planet var sent in. Ändå bortsåg gatepersonalen inte från den förmån som skall levereras till statuskunder/C-pax.

För övrigt så var crew ombord på SK528 fantastiska och de förtjänar beröm för den service som levererades denna lördag!

Tack!

Jag har mailat en gång! Skulle väl dock vara lite mer konsekvent där jag med :rolleyes:
Bara att köra på.

Min ambition med att jag hakar på och mailar är knappast att komma med destruktiv kritik och smutskasta bolaget, utan jag vill att vi ska kunna ha en skandinavisk/national carrier som vi kan vara stolta över. Man blir ju bara besviken och ledsen när man ser att sådant som fungerar jättebra hos många andra bolag brister totalt hos SAS.

Jag lovar att mejla nästa gång jag är i gaten i tid för att hinna se ev försök eller icke-försök till prioboarding! Men det känns inte så motiverande att vara där tidigt eftersom det alltid tenderar att fallera. Kommer att ha några rundor med United nu och några dagar framåt, och förmodligen kommer det att fungera klanderfritt där varje gång. Trist att SAS inte kan leverera, det är ju inte så att det är särskilt svårt att få det att fungera...

Hur är det med EBG och en medresenär (som i en person som sitter bredvid en) vid prioboarding? Var går gränsen? Är man 4 på en rad, tar man med sig 3 då eller är det 1 som gäller?

Toppen