Precis, det går med fördel att använda denna tråd ifall man vill klaga vidare.Känns som vi är aningen OT nu. Detta är väl inte en klagotråd?
Har flyttat lite inlägg till denna tråd.Precis, det går med fördel att använda denna tråd ifall man vill klaga vidare.
Vad går er på nerverna på flygen/flygplatserna ? | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Varför bytte du inte bara plats om du hade en hel 3a?I Tisdags hade jag en utflykt ner till Hamburg med dottern på 23 månader.
HAM-ARN blev hennes 54 flight. Flighten var lite sen och dottern lite gring.
Vi hade en hel trea för oss själv men på order av CC så fick hon inte sitta i egen stol under start och landning.
Personen framför mig fäller stolen i ett väldigt tidigt skede (innan takeoff) och det blir plötsligt väldigt trångt hos oss.
Det är nu jag blir ett av "hatobjektet" i denna tråd. Helt plötslig kom en stol i ansiktet och dottern får helt plötsligt en stor ny leksak. Hon börjar dra i stolen och sparka i stolsryggen.
Personen i stolen framför börjar vrida och vända irriterat på sig. Och jag lät henne fortsätta...
Fäller man stolen max när det sitter ett barn i knät bakom så får man räkna med några sparkar i ryggen.
Jag vet vad många av er tycker om detta men jag har inte en gnutta dåligt samvete.
Varför bytte du inte bara plats om du hade en hel 3a?
Hur vet du att det var en man? Har sett samma beteende från kvinnor.@Bryant - siden du måtte ha datteren på fanget betyr det at dere var i takeoff-prosessen og dermed skulle ikke mannen foran deg ha lent setet bak. Dette er et brudd på flysikkerheten da du og datteren skal ha klar passasje for evakuering ved en nödssituasjon (også derfor datteren skal sitte på fanget ditt, for sikkerheten).
Det er ikke "på lek" at flyvertinnene alltid ber en ta opp stolsrygg og bord (eller hvordan man sier det på svenska) - det er jo for sikkerheten. Så her gjorde du rett, og mannen foran deg burde fått en skjennepreken. Det verste jeg vet er folk som "tar seg tilrette" etter at flyvertinnene har tatt cabin cleared (altså folk som er så barnslige at de venter på at flyvertinnene skal sette seg ned, også smeller ned både stolsrygg og bord og henter fram pc og gud vet hva). Personlig sier jeg alltid i fra, og jeg har flere ganger rösket hardt tak i stolen foran meg om noen ikke har tatt hintet för landing. Jeg pleier å si at jeg faktisk må ha fri passasje om det skjer en nödssituasjon og "du har blitt bedt om å ta stolsryggen opp". Har alltid blitt mött av et forbauset ansikt som fölger min oppfordring, og det er jo hyggelig mtp at jeg er en ung jente (enn så lenge
)
Hur vet du att det var en man? Har sett samma beteende från kvinnor.