Senaste nytt

Vad går er på nerverna på flygen/flygplatserna ?

Har inte gått igenom tråden. Men detta med att behöva visa boardingkort för att köpa en påse godis irriterar mig enormt. Blä!
Resenärer är i många fall ovetande om att det inte finns ett krav att visa boardingkortet vid kassan.
– Swedavia uppmanar inte butikerna på flygplatsen att kräva uppvisandet av boardingkort. Men inom taxfree-handeln är det en förutsättning för att kunna sälja oskattad sprit, säger Björn Olsson, produktchef på Swedavia, den statliga koncern som driver flera flygplatser i Sverige.

Inget krav att visa boardingkort vid flygplatsbutiker - DN.SE
A spokesman for HMRC confirmed that passengers are not legally obliged to hand over their boarding pass.
The real reason airport shops want to see your boarding pass - Telegraph

Last edited:
Försöker alltid få på mig hörlurarna innan jag stiger in på flygplatsen för att slippa höra allt som stör mig.

Men föräldrar som inte kan ta hand om sina barn,fyllon och förvirrade pensionärer. Men efter säkerhetskontrollen så piper jag bara direkt in på Loungen och sätter mig. Där inne vet folk hur man ska bete sig på en flygplats och där kan lurarna åka ur öronen igen :)

En annan klassiker är rulltrappor och rullväskor, där man hamnar efter någon som drar ned handtaget. Väl vid avstigning från rulltrappan stannar vederbörande upp för att dra upp det och man måste själv då börja gå baklänges på rulltrappan, alternativt forcera sig framåt.

Att på en flygplats använda pappmuggar vid bordservering :mad:
Att folk av någon anledning måste leka med sin mobil absolut hela, hela tiden.

Säkerhetskontrollant som gör ett stort nummer av deon du glömt lägga i plastpåsen för att sedan lägga denna potentiellt livsfarliga tingest i papperskorgen bakom sig. Hände mig en gång på Stansted.

Tandkrämstuber som är nästan tomma som man i främst Finland har väldigt synpunkter på eftersom det står att de innehåller 250 ml

Toppen