Ja det borde vara fultl möjligt, osäker dock på vilka som matchar det. Finns en sida som heter statusmatcher.com eller något liknande där folk delar med sig av vad de har matchat för status, både inom hotell och flyg.Går club Carlsson att statusmatcha med något? (ni märker hur jag börjar komma in i matchen nu va) ;-)
Matcha hotellstatus till flygbolag har jag aldrig hört att någon lyckats med så det tror jag är uteslutet, omvänt går dock med SAS EBG till Club Carlson Gold. Flygbolagsstatus kan dock matchas till andra flygbolag. SAS EBG kan tex matchas till Alitalias (skyteam) motsvarighet till gold. Finns en tråd omAntar flygbolag är uteslutet?
Du får guldstatus i 1 år skulle jag gissa på, när du väl har statusen blir du inte av med den bara för att du säljer aktierna. Agehall länkade en bra tråd för massaSpontant känns Club Carlsson vettigast - speciellt med tanke på att ni nämner att man som aktieägare får den statusen.
Jag dags-trejdar en del och skulle lätt kunna swinga den någon dag för att få en liten profit - men frågan är; hur länge måste jag äga den? Och vad händer med mitt guldmedlemskap när jag sålt aktierna?
I praksis er det nok udelukket, teoretisk kan man nok godt få "invitation only"-status ved at have RIGTIG MANGE aktier i et flyselskab.Antar flygbolag är uteslutet?
Med ny kunskap så når du EBG lätt. T ex genom att skaffa Amex Elite som ger dig 20 000 baspoäng. Har du redan nått silver innan så är du väldigt nära guld om du inte redan passerat guldnivån. Då får du ju dessutom 25 % extra baspoäng på alla flighter och behåller guldet lättare.
Lite OT. Men blev väldigt nyfiken på status matchande från EBG till Club Carlson. Nån som vet vem man skall vända sig till, eller bara maila nån kundtjänst?