Senaste nytt

Hur gjorde ni för att komma upp till Eurbonus Gold/Diamond från Silvernivån?

Med ny kunskap så når du EBG lätt. T ex genom att skaffa Amex Elite som ger dig 20 000 baspoäng. Har du redan nått silver innan så är du väldigt nära guld om du inte redan passerat guldnivån. Då får du ju dessutom 25 % extra baspoäng på alla flighter och behåller guldet lättare.

Jag flyger förmodligen mer nu, men spenderar mindre pengar på resor.
Låter intressant. Är lite i samma sits som skaparen av tråden, har EBB(och ROP Gold ) men vill nå högre. Hur menat du här? Får man 20000 genom att skaffa kortet?

Låter intressant. Är lite i samma sits som skaparen av tråden, har EBB(och ROP Gold ) men vill nå högre. Hur menat du här? Får man 20000 genom att skaffa kortet?
Ja, du får 20000 baspoäng varje år du har kortet. Dessa baspoäng är endast statusgrundande (går ej att använda). Så du behöver endast flyga in 25000 poäng för EBG.

Själv har jag vägrat att jobba i Sverige. Per automatik får man då en massa flygningar som man med fördel inte betalar själv, alternativt betalar själv med AMEX och fakturerar vidare.

Simsalabim, så har man guld, diamant eller om man nu sprättar ordentligt så har man pandion

Själv har jag vägrat att jobba i Sverige. Per automatik får man då en massa flygningar som man med fördel inte betalar själv, alternativt betalar själv med AMEX och fakturerar vidare.

Simsalabim, så har man guld, diamant eller om man nu sprättar ordentligt så har man pandion
Coolt, skall prova på måndag. Risk dock att det blir permanent semester då kontoret de facto ligger i Sverige.

Toppen