Cabforce - Någon som testat Lufthansas limousineservice?

Jonas Larsson skrev:Tack för länken@Senator! Gjorde min ansökan igår och fick bekräftelse på både utresa (12 sept) och hemresa (20 sept) idag på morgonen. Hoppas det funkar bra!Klicka för att utvidga...


Var fantastisk bra med en mycket trevlig chaffis när jag åkte senast





//images.tapatalk-cdn.com/15/09/07/eb3297622df36cb8f09504432024b772.jpg





//images.tapatalk-cdn.com/15/09/07/060ad4399dcd611777365b83eed3be58.jpg
 
Jag har nu försökt boka genom LX speciella mail för ändamålet. Inte ens dom lyckas utan istället har cab force helt enkelt meddelat LX att det är kongress is Stockholm och att det inte finns några bilar.



Det är helt värdelöst att de inte erbjuder tjänsten jag betalt för. De är beredda att kompensera för utlägget jag inkommer med för en taxi, men detta är långt från den stressfria trevliga upplevelsen man kan förvänta sig som Fpax.



Jag har begärt kompensation i form av Miles, men de har inte ens svarat på mitt mail.



Dåligt LH. Dåligt LX.
 
Testar igen inför en LX F med denna tjänst mot ARN i början av nästa vecka. Har fått bekräftelse och allt ser lovande ut.
 
Jaha. Jag står redo imorse för min bekräftade limoservice.



Ingen bil kommer. Ringer cab force. De ber att få återkomma.



Tiden går. Efter 25 min ringer dom och meddelar att det har blivit fel och jag inte får nån bil. -Ta en taxi är budskapet.



Jag har nu försökt åka med LX / LH limo 3ggr i höst och VARJE gång har de misslyckats.



Vad är det frågan om??
 
Jakob K skrev:Jaha. Jag står redo imorse för min bekräftade limoservice.Ingen bil kommer. Ringer cab force. De ber att få återkomma.Tiden går. Efter 25 min ringer dom och meddelar att det har blivit fel och jag inte får nån bil. -Ta en taxi är budskapet.Jag har nu försökt åka med LX / LH limo 3ggr i höst och VARJE gång har de misslyckats.Vad är det frågan om??Klicka för att utvidga...


Du lär bli bra kompenserad av LX...
 
Jakob K skrev:Jag har nu försökt åka med LX / LH limo 3ggr i höst och VARJE gång har de misslyckats.Vad är det frågan om??Klicka för att utvidga...


Kom för två dagar sedan till ARN från ZRH (efter en long-haul F flight till ZRH) och blev upplockad av Cabforce och deras tjusiga S klass limousin. Jag hade bara handbagage och var väldigt snabbt ute ur terminalen, men chauffören var ändå där trots att bilen släpps fram från remoten först när planet har landat. Transporten från Stockholm för två veckor sedan gick också perfekt. Servicen har i mitt fall fungerat perfekt alla gånger jag använt den. LH-servicen bokas via en web-länk (se ovan) och LX-servicen bokas via email. Det konstiga är att LH behöver minimum två dagars varsel, men LX behöver 3 dagars varsel (detta trots att de båda använder Cabforce).
 
Jakob K skrev:Jaha. Jag står redo imorse för min bekräftade limoservice.Ingen bil kommer. Ringer cab force. De ber att få återkomma.Tiden går. Efter 25 min ringer dom och meddelar att det har blivit fel och jag inte får nån bil. -Ta en taxi är budskapet.Jag har nu försökt åka med LX / LH limo 3ggr i höst och VARJE gång har de misslyckats.Vad är det frågan om??Klicka för att utvidga...


Det där låter som rejäl otur, åkte med dem i vintras till Arlanda från centralen, allt funkade perfekt! ( alla fall efter jag hade lyckats få fram att jag inte kommer med tåg utan till fots efter ett möte till centralen i samband med bokning)
 
HON-II skrev:Kom för två dagar sedan till ARN från ZRH (efter en long-haul F flight till ZRH) och blev upplockad av Cabforce och deras tjusiga S klass limousin. Jag hade bara handbagage och var väldigt snabbt ute ur terminalen, men chauffören var ändå där trots att bilen släpps fram från remoten först när planet har landat. Transporten från Stockholm för två veckor sedan gick också perfekt. Servicen har i mitt fall fungerat perfekt alla gånger jag använt den. LH-servicen bokas via en web-länk (se ovan) och LX-servicen bokas via email. Det konstiga är att LH behöver minimum två dagars varsel, men LX behöver 3 dagars varsel (detta trots att de båda använder Cabforce).Klicka för att utvidga...


Jag vet hur man bokar.
 
Jakob K skrev:Jaha. Jag står redo imorse för min bekräftade limoservice.Ingen bil kommer. Ringer cab force. De ber att få återkomma.Tiden går. Efter 25 min ringer dom och meddelar att det har blivit fel och jag inte får nån bil. -Ta en taxi är budskapet.Jag har nu försökt åka med LX / LH limo 3ggr i höst och VARJE gång har de misslyckats.Vad är det frågan om??Klicka för att utvidga...
Har du pratat med LX / LH efter varje resa? Och vad säger dom om det? Har du fått kompensation?
 
Jag har startat en dialog med LX om deras katastrofala behandling av sina revenue F pax. De har bett så mycket om ursäkt bla bla och ska återomma om kompensation. Vi får se hur det går. Jag håller er uppdaterade.



Men ett tips till er alla: Tro in på confirmations etc ni får från CabForce. Det är en total kuliss. Det mest ironiska var när jag fick SMS från dem där jag skulle betygsätta min resa. Detta SMS dök upp när jag satt 20min från ARN i en taxi.
 
Jakob K skrev:Det mest ironiska var när jag fick SMS från dem där jag skulle betygsätta min resa. Detta SMS dök upp när jag satt 20min från ARN i en taxi.Klicka för att utvidga...


Känner igen känslan! Är lite sugen på en ny LH/LX F resa i vinter. Vi får se om de lyckas bättre då än senast.
 
Loggade in på sas.se för att kolla resan till usa nu på lördag... möts då av denna:



upload_2015-10-29_13-42-21-png.43345
 
Claes L skrev:Loggade in på sas.se för att kolla resan till usa nu på lördag... möts då av denna:Visa bifogad bild 43345Klicka för att utvidga...
Det där känns ju högrisk att testa med tanke på SAS kundtjänst track record när saker går fel...



Edit: Huruvida SAS är "ansvariga", på samma sätt som LH/LX, eller ej är ju också relevant. I deras fall kanske de bara hänvisar till Cabforce för bokning av taxi.
 
Back
Top