Senaste nytt

Cabforce - Någon som testat Lufthansas limousineservice?

Då kommer vi till den magiska frågan. Codeshare på LX på LH-biljett?

Jag skulle säga nej. "Applicable for passengers with First Class booking (booked in F-cl or A-cl) on Lufthansa operated intercontinental flight, LH flight nr < 1000 (e.g. LH 498)."

Med tanke på kostnaderna för biltransfer till/från ARN så är ju detta en riktigt trevlig feature. Att det endast gäller på betalda biljetter gör det nog sannolikt att jag aldrig kommer nyttja det dessvärre.

Jodå. Åkte i april och det fungerande utmärkt både på ut och hemresa. Mercedes E-klass med trevlig förare bägge gångerna. Kan tilläggas att hemresan var i LX (bokat som LH codeshare) och det var inga problem med CabForce.
Ingen som provat från Stockholm ännu?

Last edited:
Ok, tack för info, var svårt att hitta något vettigt om cabforce i Sverige

Jodå. Åkte i april och det fungerande utmärkt både på ut och hemresa. Mercedes E-klass med trevlig förare bägge gångerna. Kan tilläggas att hemresan var i LX (bokat som LH codeshare) och det var inga problem med CabForce.

Lite mer info: Körningarna genomförs av ett företag som heter Stockholm Limousine service eller liknande. Jag bokade online genom att fylla i lufthansas formulär och hörde inte någonting på flera veckor. Efter att ha mailat cabforce och frågat vad som var på gång fick jag svar inom en halvtimme trots att det var kväll. De var mycket tillmötesgående. Swiss-flighten var inte som jag skrev tidigare LH codeshare utan hade ett LX flightnummer. Den var dock bokad tillsammans med en utresa på Lufthansa och genom lufthansas hemsida.

Så har jag provat det här med blandat resultat. På vägen till Arlanda fungerade allt utmärkt. En Mercedes E klass plockade upp mig i god tid. På vägen hem fungerade det inte alls. Min flight från Frankfurt blev inställd på grund av strejken idag vilket jag fick besked om vid incheckningen i Toronto i går. Mailade Cabforce för att ändra bokningen och fick bekräftelse att de skulle hämta på den nya tiden. När jag landade på Arlanda fick jag ett SMS från Limousine service (eller vad de nu heter) där de undrade om flighten skulle komma idag för de hade fått tiden först ändrad till 12:15 (en nya tiden) och sen tillbaka till 18:00 (den ursprungliga tiden). Med andra ord fanns det ingen bil som väntade på mig utan det blev Taxi Stockholm istället. Hemresan från Toronto var som helhet inte bra alls (själva flygningen fantastisk) framförallt beroende på strejken och hur ombokningen sköttes (eller inte sköttes), men det får inkluderas i en eventuell Reserapport.

Kan tipsa om att "Stockholm Limousine Service" är den största Uber operatören i Stockholm, så om ni beställer en Uber till/från Arlanda så är det med största sannolikhet en sådan chaufför och bil :D

• Gilla
Reactions: Gus
Fick sedan confirmation om pickup S:t Göransgatan xx I Uppsala när jag lagt in Stockholm :)
Ringde upp kundtjänst som var trevlig och ändrade misstaget snabbt.... Vi får se om det kommer någon bil eller inte :D

Toppen