Hej igen BC, behöver ju inte bombardera er med alla fantastiska saker som händer i mitt resande.
Men en liten uppdatering från de glittrande vingarna över Östersjön kan jag ju bjuda på!
Förra veckan var ju första veckan tillbaka på jobbet, hann klämma in 4 ToR till storstaden iaf med det magiska resebolaget JetTime.
Förutom att vi alltid landade innan utsatt tid och den nu mera alltid rosendoftande kabinen så råkade vi dessvärre ut för lite tråkigheter.
SAS hade glömt att meddela cateringbolaget, dvs flygplatsrestaurangen, att man denna veckan började flyga morgonturer igen!
Så vi fick snällt nöja oss med knäckemacka till frukost, tur den är så god!
Idag intog jag sedvanligt min plats igen, 20A dagen till ära. Spänt satt jag och smekte lädret på stolen framför mig yster som en hankatt på vårkanten.
Skulle vi få frukost idag? Kommer jag få upprepa mig 10 ggr när jag vill ha en smoothie då detta ordet verkar särdeles svårt att förstå för våra grannar i väst. Hamnar vi på G-parkering nu på morgonen och jag missar mitt tåg till jobbet?
Ja ni förstår, jag satt som på nålar av all förväntan.
Här hände faktiskt något nytt, något unikt. Jag hör Pursern fråga den andre CC (fritt fonetiskt tolkat) "Häer wiu nogön VIPS i dä?"
Jag antar att hon syftade på EBD/EBP i kabinen! Efter lite prassel i pappren konstaterades att det endast fanns i PLUS denna flight, så de var överens om att "Braäe, dö behofver wie icke brüh öss"... hurra!
Planet börjar taxa och alla sätter sig ned för take-öff.
Väl i luften börjar kaffe tillagas (hihi) och jag hör det distinkta prasslet från papperspåsarna med frukost, Jackpot!
Till mig sträcks, utan kommentar, en påse fram. Jag tackar artigt och bockar i sätet.
Jag gräver runt i min påse och hittar något, en brun kantig sak inslagen i 2 mil plastfolie. Det är bra med mycket plastfolie, då är det fräscht har jag lärt mig.
Jag sliter fram det bruna paketet och inspekterar, det här är nått nytt. Inte är det en the-kaka med ost, inte är det en baguett-liknande sak, inte är det en knäckemacka. Vad har jag fått?!
Jag öppnar plastfolien, det tar ett tag, sen ser jag. Det är magiskt!
Det är två "limpmackor" som man lagt någon slags salami och ost emellan, sen har man skurit i sär mackan på mitten och lagt ena delen på den andra! Vilket geni! Då fick den ju plats i påsen!!!
Hur smakade det då? ptja, som två limpmackor med ost och någon form av salami...tror jag.
Tänka sig, här sitter det folk som betalat över 1200 kr för sin sittplats och just i dag fick de limpmackor med ost och salami! Vilken bonus!
Men en sak får mig ändå att fundera lite, som stöd för mitt tankearbete så placerade jag min frukost ovanpå "The Menu" bilagan.
På framsidan presenteras SAS koncept för serveringen ombord, fräscht, lokalt, naturligt...så hur i hela friden matchar då min frukost konceptet?
Ni får bedöma själva tycker jag:
Nä nu ska jag fundera ut vad jag ska äta till lunch, tur det inte är SAS som står för den också!
Ps. Jag inser att jag överdrivit antalet utropstecken i denna texten, men det får helt enkelt förklaras med att det är måndag Ds.