Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

LH alla dagar i veckan. Finns hur mycket som helst skrivet om Lufthansas förstaklass här och det är bra prylar.

Hur manga egna erfarenheter med respektive LH och UA F baserar du detta pa?

Har inte åkt United men det är inte alls i närheten

Ursakta men hur vet du det da?

Jag flog sjalv LH F till ORD for ett tag sedan och CC uppradde som ett gang prao elever... Fryst creame fraiche till caviarn, glomd dricka bestallning osv...

Hur manga egna erfarenheter med respektive LH och UA F baserar du detta pa?
[..]
Ursakta men hur vet du det da?

Vaknat på fel sida idag? Om det nu skulle råka vara så att United hade en fantastisk förstaklass, så hade vi nog sett mer av den här. Det gör vi inte av den enkla anledningen att den inte är så fantastisk.

Din beskrivning av LH F antyder att du borde ha skickat ett rejält klagomål till LH - så där får det inte gå till.

Vaknat på fel sida idag? Om det nu skulle råka vara så att United hade en fantastisk förstaklass, så hade vi nog sett mer av den här. Det gör vi inte av den enkla anledningen att den inte är så fantastisk.

Din beskrivning av LH F antyder att du borde ha skickat ett rejält klagomål till LH - så där får det inte gå till.

Haha har iof varit vaken ett tag men point taken...

Faktum kvarstar dock att for att ge en rattvis jamforelse sa BOR man iaf provat produkterna ifraga, eller?

Om man ska göra en korrekt jämförelse så måste man nog ha testat båda, ja. Men återigen, om United hade en förstaklasskabin som var riktigt bra, så skulle nog fler ha testat den.

Det som dessutom gör LH fantastiskt, är markservicen innan flighten. DEN har få andra bolag och garanterat inte United.

Om man ska göra en korrekt jämförelse så måste man nog ha testat båda, ja.

Sa hur manga strackor med respektive bolag grundar du ditt pastaende pa?

Enlig mig sa ar UA F minst lika bra som BA F (men har iof bara flugit BA F en gang) som manga verkar ha provat..

Sa hur manga strackor med respektive bolag grundar du ditt pastaende pa?
Jag, liksom de flesta andra här, har inte flugit United F. Jag har däremot flugit två ben i LH F.

Enlig mig sa ar UA F minst lika bra som BA F (men har iof bara flugit BA F en gang) som manga verkar ha provat..

Fast BA F suger ju stenhårt som F produkt, så den jämförelsen är ju inte värd så mycket.

Om man ska göra en korrekt jämförelse så måste man nog ha testat båda, ja. Men återigen, om United hade en förstaklasskabin som var riktigt bra, så skulle nog fler ha testat den.
Nog? For at bruge dit eget udtryk, "nu svamlar du". Naturligvis skal man have prøvet begge produkter for at kunne lave en korrekt jämförelse - en u-korrekt jämförelse kan man ikke bruge til så meget.
Det som dessutom gör LH fantastiskt, är markservicen innan flighten. DEN har få andra bolag och garanterat inte United.
Ja, First Class Terminal er spektakulær, men jeg vil mene at den er ganske hypet. Mad og drikke er i en klasse for sig selv, men man finder IMO en mere behagelig atmosfære mange andre steder.

Forøvrigt, hvis man er UA Global Services så har man nogle af de samme privilegier som en M&M HON når man flyver fra en United hub.
Jeg vil også sige at BA og UA er i samme liga, men BA er lidt bedre på en del punkter. Men, det er ikke meget de er bedre.. BA skiller sig dog ud hvad gælder vine og champagne hvor de IMO er med i toppen.

Den senaste diskussionen för tankarna till den här killen
l.jpg

Men vad fan är det för idiotiska argument som folk kommer med? Jag har aldrig hävdat att jag har JÄMFÖRT LH och United - jag har sagt att jag skulle valt LH. Är det så fruktansvärt svårt att förstå? Jag har sedan påpekat att de flesta inte flugit United First. Det finns säkert ett antal men jämfört med de som flugit LH F här är det nog rätt få.

Om du själv inte flugit båda så är det ju givetvis enklare att gnälla på någons åsikt än att tillföra egna kommentarer.

Som jag ser det har man tre val här: Antingen säger man vad man tycker eller så presenterar men en jämförelse mellan produkter eller så håller man käften. Att bara klaga på att jag faktiskt tycker LH är bättre än UA utan att själv ha erfarenhet är ju rätt puckat - du presenterar varken en åsikt eller någon slags jämförelse.

Toppen