Jag skulle säga att du är aningen tidigt ute.
Jag har en resa till NRT bokad i business för två personer i november med avresa från ARN. Är såklart lite sugen på att försöka ändra denna bokning till first i alla fall ena vägen. Är det möjlig att omboka till exempel endast utresan? Och hur många poäng kommer detta i så fall att kosta mig? Blir det hälften av skillnaden mellan First (190000) och Business (140000), alltså 25000? Vad tror ni om sannolikheten att lyckas med en sådan uppgradering i november? Kollade lite på United:s hemsida för resor 14 dagar från idag och då verkar det till exempel finnas tillgänglighet av "saver award" för två personer. Om man lyckas hitta platser från Frankfurt till Tokyo men inte från Stockholm till Frankfurt, hur gör man bäst då?
Ok jag förstår - tack för snabbt svar! Så om man skulle försöka sig på detta, skulle ni då rekommendera att boka om biljetten först en gång när det är 2 veckor kvar till utresan och sedan igen 2 veckor innan hemresan? Vi stannar 3 veckor i Japan.Det är OK enligt reglerna att boka om så. Du får dock betala hela skillnaden mellan First och Business (50 000 poäng), oavsett om du flyger First bara åt ena eller åt bägge hållen.
Ok jag förstår - tack för snabbt svar! Så om man skulle försöka sig på detta, skulle ni då rekommendera att boka om biljetten först en gång när det är 2 veckor kvar till utresan och sedan igen 2 veckor innan hemresan? Vi stannar 3 veckor i Japan.
Så klart, det borde jag ju fattat!Du kan boka om biljetten till och med arbetsdagen före utresan, så är du borta i tre veckor kommer du aldrig att kunna boka Lufthansa First hem. Däremot kanske det finns Thai eller ANA first tillgängligt (de släpper biljetterna mycket tidigare)?
Så klart, det borde jag ju fattat!
Vad tycker ni om värdet av en uppgradering för 50000 EB om det nu bara blir ena vägen? Är det värt det?