Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

Men vad fan är det för idiotiska argument som folk kommer med? Jag har aldrig hävdat att jag har JÄMFÖRT LH och United - jag har sagt att jag skulle valt LH. Är det så fruktansvärt svårt att förstå? Jag har sedan påpekat att de flesta inte flugit United First. Det finns säkert ett antal men jämfört med de som flugit LH F här är det nog rätt få.

Om du själv inte flugit båda så är det ju givetvis enklare att gnälla på någons åsikt än att tillföra egna kommentarer.

Som jag ser det har man tre val här: Antingen säger man vad man tycker eller så presenterar men en jämförelse mellan produkter eller så håller man käften. Att bara klaga på att jag faktiskt tycker LH är bättre än UA utan att själv ha erfarenhet är ju rätt puckat - du presenterar varken en åsikt eller någon slags jämförelse.
Nej, du har inte sagt att du skulle valt Lufthansa, du svarade på frågan vilken som är bäst. Något som är bäst. Något man kanske skulle ha testat båda för att svara så tvärsäkert som du gjorde?

Jag har flugit i First class både med Lufthansa och med United så kan jag ha åsikt om de två, eller hur?

Servicemässigt är United lååååång efter Lufthansa. Det är en sak jag är mycket säker på.
United tenderar att ha mycket äldre kabinpersonal (vi pratar inte om 50+, utan 60+ eller kanske närmare 70) i First class och i Business class.
De är trevliga men de är ofta för trötta att utföra en god service på de linjerna jag har flugit med dem (Tokyo-Bangkok, Tokyo-Beijing, Tokyo-Singapore, Tokyo-Taipei v.v.).
T ex Två kabinpersonal jobbade i First class när jag flög mellan Tokyo - Beijing med United och jag var enda passagerare i First class. Trots detta, en av de kabinpersonalen satte i en stol på andra sidan av kabinen och läste tidning, inte i galley.
De turades om och endast en kabinpersonal jobbade åt gången i First class kabin under den flighten.
Bonusresa i First class med Star Alliance i Asien? | Sida 6 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Kabinpersonal på Lufthansa är inte bara trevliga utan också proffsiga. Ovannämnda saker händer aldrig hos Lufthansa, ALDRIG med stora bokstäver!

Hårdvaran på United 777 och 747 och hårdvaran på Lufthansa Boeing 747 (gammal First) och Airbus A340 (gammal First) var likvärdiga. United GlobalFirst föll mig i smaken mer än Lufthansas gammal First.
Däremot Lufthansas Aibus A380 är avsevärt bättre än ovannämnda produkter.

Last edited:
Nej, du har inte sagt att du skulle valt Lufthansa, du svarade på frågan vilken som är bäst. Något som är bäst. Något man kanske skulle ha testat båda för att svara så tvärsäkert som du gjorde?

Näe, jag skulle välja LH varje gång och det är min uppfattning om hur det ser ut. Varför är det så svårt att acceptera att jag faktiskt har rätt och LH är bättre? Det är inte speciellt svårt att komma till den slutsatsen OM man anstränger sig lite och läser på, helt utan att ha flugit med varken LH eller United. Men det är förstås mycket enklare att sitta och gnälla för att man tror sig ha hittat något att hacka på.

Eftersom folk tydligen känner att min åsikt är så felaktig att den måste ifrågasättas - ta lite poäng och boka en F award med United. Är övertygad om att det är enklare att hitta än LH F och återrapportera sedan!

Söt dialog.

Har åkt UA F alldeles för många gånger. Har åkt LH F alldeles för få gånger. Det är knockout till Lufthansas fördel. UA F intercont. är som en bättre business class produkt. Kommer aldrig glömma när jag frågade pursern på UA om pyjamas första gången jag åkte deras F och fick till svar att jag kunde få en sundae glass istället.. Boka nåt annat än UA F om du kan.

Näe, jag skulle välja LH varje gång och det är min uppfattning om hur det ser ut. Varför är det så svårt att acceptera att jag faktiskt har rätt och LH är bättre? Det är inte speciellt svårt att komma till den slutsatsen OM man anstränger sig lite och läser på, helt utan att ha flugit med varken LH eller United. Men det är förstås mycket enklare att sitta och gnälla för att man tror sig ha hittat något att hacka på.

Eftersom folk tydligen känner att min åsikt är så felaktig att den måste ifrågasättas - ta lite poäng och boka en F award med United. Är övertygad om att det är enklare att hitta än LH F och återrapportera sedan!
Du misforstår diskussionen, det handler ikke kun om rigtigt og forkert men også om erfaringer og empiri. Jeg synes personligt at det er ganske useriøst at have så stærke meninger om noget man aldrig har prøvet - men det er selvfølgelig op til os, hver især, hvordan vi gerne vil opfattes.

Ps. Der er ingen som påstår at du tager fejl, vi er dog flere der undres over hvordan man kan affeje noget man aldrig har prøvet...

Ok, med det resonemanget så kan vi lägga ner BC. Eller så får Jacob ha monolog med sig själv. Vissa saker är rätt uppenbara när man läst på ett tag. Vi har nu två personer ovan som HAR erfarenhet av båda och som säger precis samma sak som jag sa - LH är mycket bättre. Det är inte svårt att läsa sig till det. Om frågan hade varit att man skulle jämföra och berätta om för/nackdelar med de olika produkterna jämfört med varandra så hade jag inte haft ett svar eftersom jag inte kan jämföra dem punkt för punkt. Men det var inte frågan.

Om frågan istället hade varit: Vad är godast, cyanid eller socker? Hade du då tyckt det var bra att testa båda för att svara?

Toppen