Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här kommer en bild på gamla 777-200 Doha-Narita. Mycket mys! Kunde inte hålla mig från att inte lägga upp :)

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    53,5 KB · Visningar: 181
Hälsning från Al Mourjan-loungen i Doha. Har precis flugit QRs 777-300R med en helt ny businesskabin. Jag tog inga bilder, men det var 2-2-2 i 4 rader. Stolarna i mitten var vinklade lite mot mitten och de andra vinklade mot fönstrena. De var lite som en secret love child av TKs säten och QRs säten på 787. TKs bord och QRs säten typ. De kändes lite trånga att sova i tyckte jag faktiskt. Men samtidigt så sov jag bra iaf. :)
2-2-2 konfig som riktar mot fönster av de yttre 2 och 2, sedan mittersta 2 riktar mot varandra låter som Air China och Aeroflot Business class på Boeing 777-300ER. Alternativt Lufthansas nya Business class?
Den har liknande bordtyp som Turkish Airlines Business class på Airbus A330 eller Boeing 777-300ER.

Aeroflot Business class på Boeing 777-300ER:
SUCB777SVOJFK07-720x480.jpg

SUCB777SVOJFK06-720x480.jpg

(Foto: Jacob)
Test: Aeroflot nya Business Class Boeing 777 Moskva-New York - BusinessClass.se

Jag sitter nu på 1K på Qatars Dreamliner. Detta är ju helt klart bättre säten tycker jag. Mer plats för fötterna osv. Jag la märke till i den andra kabinen att första raden, iaf fönsterraden hade mer fotutrymme. Nu blir det att dricka lite skumpa o sen sova. :)

Jag var tydligen snurrig i huvudet när jag skrev mitt inlägg ovan. Jag ser jag skrivit 777, det var en A340-600 jag flög. Min flight innan var med MH på en 777, så det var kanske därför synapserna i hjärnan kopplade galet... ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen