Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Godförmiddag från Lufthansa Senator A. För mig som aldrig besökt några lounger i FRA förut....är detta bästa loungen eller ska jag uppsöka nån annan? Är *A Gold och flyger SAS Go till CPH om en massa timmar så jag har gott om tid.

Om du kan komma över till SEN-loungen i Pir B så är den bättre, men jag är osäker på om du kan komma dit eller inte.

@agehall @Martin Gren
Lite sent svar men...
Det går att ta sig från A till B på FRA utan problem, även om man endast har BP till destination där flyget avgår från A.
Enda jobbiga är väl promenaden mellan A och B som tar ett tag.
Om du bestämmer dig för att knalla över till B i framtiden så är nästan AC-loungen bättre i mitt tycke.

Sitter för tillfället i AC-loungen på Frankfurt med @Gustav Jonsson och en till vän, vi är på väg till MAD med LANs 787, en fifth freedom flight.
Positivt överraskad av loungen, tycker bättre om denna än Senator-loungerna på FRA.
Bra utbud av varm och kall mat, underbar utsikt mot plattan. En riktigt ljus och fräsch lounge med det man kan tänkas behöva. Finns typ "vilstolar" som man kan ligga i, loungen har fyra fräscha och bra duschar (regndusch) och ett OK utbud av drycker.

Bjuder på en bild, sedan dags för boarding!
image.jpg

Hälsning från Al Mourjan-loungen i Doha. Har precis flugit QRs 777-300R med en helt ny businesskabin. Jag tog inga bilder, men det var 2-2-2 i 4 rader. Stolarna i mitten var vinklade lite mot mitten och de andra vinklade mot fönstrena. De var lite som en secret love child av TKs säten och QRs säten på 787. TKs bord och QRs säten typ. De kändes lite trånga att sova i tyckte jag faktiskt. Men samtidigt så sov jag bra iaf. :)

Hälsning från Al Mourjan-loungen i Doha. Har precis flugit QRs 777-300R med en helt ny businesskabin. Jag tog inga bilder, men det var 2-2-2 i 4 rader. Stolarna i mitten var vinklade lite mot mitten och de andra vinklade mot fönstrena. De var lite som en secret love child av TKs säten och QRs säten på 787. TKs bord och QRs säten typ. De kändes lite trånga att sova i tyckte jag faktiskt. Men samtidigt så sov jag bra iaf. :)
Märkligt att de inte kan installera 1-2-1 konfiguration på alla 777 och A330. Blir ju ganska inconsistent annars, eller är detta bara en temporär lösning i väntan på deras nya super Business Class som ska komma nästa år.

Är det inte ungefär likadan konfig och stol som Air Chinas Business class på Boeing 777-300ER?

Air China Business class stol på Boeing 777-300ER
air-china-business-class-boeing-777-300er_01-jpg.37709

air-china-business-class-boeing-777-300er_02-jpg.37710

[Business class] Stockholm-Beijing T/R, Air China, 17.000 SEK inkl. skatter | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Är det inte ungefär likadan konfig och stol som Air Chinas Business class på Boeing 777-300ER?
Nej, utan dessa var nya. Jag har inte sett dem innan. Min första tanke var att det var som på deras Dreamliner, men det är helt andra stolar. Min beskrivning av korsning mellan TKs och QRs Dreamlinerstolar tycker jag är ganska spot-on. Enligt CC jag pratade med var kabinen en vecka gammal så hon var inte van med den än.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen