Senaste nytt

Varför all hype kring Qatar Airways?

Rubriken blev en enkel fråga. Efter 30 minuter pre take off i kabinen i C på 787 har jag fått mer service än jag nånsin fått på annat bolag i C. Nivån är sinnessjukt hög. Även TK är som att gå från Scandic till Mandarin Oriental! Varje detalj andas en tanke och jag skäms nästan redan innan vi lyft för den exceptionella nivån jag upplever!

Några bilder från returresan Tokyo - Stockholm. Allt på högsta nivå. Sista bilden är pyjamas och kit skörden. Har redan tvingats att ge bort ett kit... image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    975,5 KB · Visningar: 288
Varenda fråga möts med yes sir absolutely. Och om jag inte hinner fråga så levereras den per automatik innan, "would like anything else sir"?. Sitter precis och nibblar på en sill förrätt med picklad rödlök (första gången jag klarar att äta sill) och sköljer ned med Paul Roger 2006 rosé!

Varenda fråga möts med yes sir absolutely. Och om jag inte hinner fråga så levereras den per automatik innan, "would like anything else sir"?. Sitter precis och nibblar på en sill förrätt med picklad rödlök (första gången jag klarar att äta sill) och sköljer ned med Paul Roger 2006 rosé!
Sillen är grym och bara storleken som en lätt förrätt är så nice!
Man skulle bara vilja fråga efter en liten nubbe till den och en kall Heineken :)

.....Man skulle bara vilja fråga efter en liten nubbe till den och en kall Heineken :)
Vi har passeret Heineken aarene! Har klaget adskillige aar til QR over deres pauvre udbud af øl, der kun var de kedelige, forudsigelige Heineken (plus Azahi på Japanske ruter) - og siden ultimo 2014 serveres der nu ogsaa Corona, Guinness Stout, Stella Artois (light), og Foster....

• Gilla
Reactions: Alf
Mit seneste review til Skytrax (findes paa Airline and Airport Reviews and Quality Rating | SKYTRAX Jeg maatte give en score paa 10 ud af 10:

Qatar Airways customer review
Review by Anders Pedersen (Vietnam) 16th June 2015
Flew 5 June and back from CPH on 13 June routing HAN-BKK-DOH-CPH-DOH-BKK. HAN-BKK in B777-200. BKK-DOH in A380. DOH-CPH in B787. Excellent experience throughout. All flights on time. Staff alert, attentive and productive. Service and drinks world top class. Food amount and quality is significantly slipping but still acceptable. Because QR has recently done a lot of promotional sales, business class cabins are now full or almost full. However, service was still exhibited well and focused. I rate the B777-200 business class seat and cabin comfort high. However, the best seat and cabin among the 3 aircrafts tried was the A380: almost noiseless and with the luxury bar on the upper deck. FA tend not to chat with each other and keep themselves busy making a true effort comforting the pax – they are friendly and talk positively with most passengers. That’s the way! Of all sectors above only the DOH-CPH was in economy, of course a different ballgame with a slimmer hardware and software - but altogether the rating became equally high. Worst on the 787 is the extreme compacted seating which must be among the heaviest packed economy in the world – not much dreaming on that part of the Dreamliner, now I understand the nickname “Nightmare-liner”: If the person in front of you reclines you are forced to do the same unless you close your tray-table! In contrast, the following sector back from CPH-DOH was in the Dreamliner aircraft’s business class which offered a superb odysse, but still a bit below that of QR’s A380. Business class full but staff managed very well, high degree of attention and service. Al Mourjan lounge in DOH clearly 5 star, though too big to my taste. Lots of food in either buffets, a la carte. The bar on 1st floor offered 3 different, prestigious champagnes (I just checked and saw the bottles). From DOH-BKK in A380: faultless, quiet, lots of service and talkative FA’s. I could have all 3 options of hot meals, but limited myself to vegetarian and chicken. Quality of food deteriorates a bit. Slept well. Ground-staff assisted me catching my next flight on a difficult time-constrained connection by a Low Cost Carrier, though actually not QR’s problem. Thanks, QR!
Aircraft B777-200; A380; B787
Cabin Flown Business Class
Route HAN to BKK via BKK-DOH-CPH//DOH

Det gaar rigtig godt for QR business class, kabinerne er fyldte, men selv om man skulle tro at nu falder serviceniveauet, ligger servicen og anmeldelserne stadig i top (ikke bare mine personlige observationer): se e.g. Qatar Airways Customer Reviews | SKYTRAX - de ligger mellem 8-10 stjerner ud af 10 hvergang!

Det gaar rigtig godt for QR business class, kabinerne er fyldte, men selv om man skulle tro at nu falder serviceniveauet, ligger servicen og anmeldelserne stadig i top (ikke bare mine personlige observationer): se e.g. Qatar Airways Customer Reviews | SKYTRAX - de ligger mellem 8-10 stjerner ud af 10 hvergang!
Att servicenivå är hög på Qatar Airways kan de flesta vittna om, men blanda inte in Skytrax i detta snälla! De är de mest opartiska som finns.

Att servicenivå är hög på Qatar Airways kan de flesta vittna om, men blanda inte in Skytrax i detta snälla! De är de mest opartiska som finns.
Off Topic, men OK: Jeg har personligt skrevet 105 recesioner/reviews til SKYTRAX over de seneste 5 aar og de er stort set alle blevet gengivet paa hjemmesiden. Af og til redigerer de men jeg har aldrig oplevet nogen stærk manipulation af mine indlæg? Opartiska til fordel for hvem? Jeg har laest og laeser tusinder af reviews paa SKYTRAX og generelt tror jeg paa de fleste. Og man faar hurtigt et billede af de forskellige airlines.Herved kan man forberede sig bedre naar man skal rejse med "ukendte" eller tørlagte airlines For mig utroligt værdifuldt. Og trends er ogsaa tydelige da der er daglige opdateringer. Eksempelvis fremgår Emirates vigende serviceniveau tydeligt, ligesom Air Serbia og Aeroflot's stigende formkurver fremgår tydeligt. TK, UL, LO, og PK's meget svingende niveauer er en fornøjelse at læse. O.s.v. hvis man har fordomme mod SKYTRAX kan man jo lade være med at6 læse dem. Jeg ved at SKYTRAX ikke er god tone på dette forum, og @agehall ser rødt hvis man nævner SKYTRAX. Men ligesom hvis man elsker at hade Expressen eller Ekstrabladet er man jo nødt til at læse dem engang imellem. I det mindste for at få sine fordomme bekræftet...

Toppen