Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är i situationen där jag blir EBG om jag ersätter mitt AMEX Premium med ett AMEX Elite vilket jag tänkte hoppa på innan min kvalificeringsperiod är slut (september 2015). Min fråga är om det någonsin förekommer några kampanjer med reducerad årsavgift första året? Har sökt, men inte hittat ngt så jag antar att det kanske inte förekommer....Om så är fallet, förekommer det att man kan få hela eller delar av årsavgiften ersatt med presentkort på IKEA, Stadium, etc på samma sätt som man får för Premium-kortet?

Hej Luke!
Jag tror inte att de kommer någon typ av sign up fee rabatt.
När de släpte kortet i November så fick vi betala 500 kr mindre tror jag. Kommer inte ihåg.

När jag har fått mitt Elite kort, så ringde jag till AMEX och önskade att de cancellera mitt Premium kort.
Det fungerade bra, jag fick pengår från årsavgift tillbaka.
Och det var en kreditering, ingen presentkort ;)

Tack Elberto! Misstänkte väl att det inte förekommer sign-up bonus, men värt att kolla i alla fall. Räknar också med att få tillbaks den del av avgiften som återstår på mitt Premium-kort.

Det är väl fortfarande ingen som haft kortet ett år, så att det ännu inte finns erfarenheter kring vilka möjligheter som finns vid förlängning...

Kan intyga det fungerade för mig. Men, min aktuella spend syns fortfarande inte korrekt på websidan. Den har stannat på 52k som var summan vid bytet från premiumkortet till Elite. Har klagat två gånger på detta men utan resultat. Dom har dock koll på den riktiga spenden om man ringer och frågar.

Fler som har detta problem?

Jag har precis samma problem. Det kommer antagligen bli rätt nästa år först..

Jag har precis samma problem. Det kommer antagligen bli rätt nästa år först..

Tycks vara ett generellt problem. Jag har haft en spend som legat still sedan början av året, men precis nu när jag tänkte kontakta AMEX och klaga så fick jag ett 2F1-brev, tidigare än jag trodde. Så det är väl bara att fortsätta handla och vänta på nästa brev mot slutet av året...

Korten kom idag (huvudkort och ac kort).
Dock står det EBBxxxx och inte EBSxxx.
Gör Amex som MC att de skickar ut nya kort varje gång man kvalificerar sig till ny nivå? Är snart guld.

Korten kom idag (huvudkort och ac kort).
Dock står det EBBxxxx och inte EBSxxx.
Gör Amex som MC att de skickar ut nya kort varje gång man kvalificerar sig till ny nivå? Är snart guld.

Välkommen till forumet Peter ;)

Kul du fick ditt kort! Var de snabba med att sätta in de 20k poängen? Mina kom in på EB-kontot dagen efter jag skickat in ansökan. Otroligt snabbt :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen