Senaste nytt

EuroBonus 50% off till Houston denna helg

Nåja, det reas ju ut betalda biljetter också. Men tur att någon är optimist.
Absolut, men det är ju under semesterperioden som det gäller, så det ser väl inte så konstigt ut tycker jag. Så om vi ändå ska gissa så kan ju jag passa på att gissa på att det är som de budgeterat. :)

Absolut, men det är ju under semesterperioden som det gäller, så det ser väl inte så konstigt ut tycker jag. Så om vi ändå ska gissa så kan ju jag passa på att gissa på att det är som de budgeterat. :)
Du tror inte att det finns en anledning till att man förlänger både denna och den betalda dealen? Tycker inte att det tyder på att beläggningen är som de budgeterat.

Ni kan båda ha rätt eller fel. Det kan mycket väl vara så att de budgeterat för att semesterperioden skulle vara katastrof.

Jag måste dock säga att det sammantaget lutar åt att det sänkta oljepriset inte var idealiskt för rutten...

Har bokat in mig själv nu innan rutten läggs ned. Tyvärr lär jag behöva avboka men hoppet lever.

glass.jpg
Optimist, pesimist og ? - jeg ser mig selv som realist, hvilket også bør være tydeligt hvis du læser hvad jeg skriver...

Ringde nyss Eurobonus och dom fick hjälpa mig med att boka platser då de inte gick på varken ut eller hemresan på just stavanger - Houston benen. På utresan fanns rad 5 och hemresan inte längre fram än rad 8. Så det är inte sååå dåligt bokat.

Frågade även om bagage så gäller 2x32kg även fast första flighten är plus från Arlanda. Med SAS Guld/Diamondkort får man då alltså 4x32 kg per person att checka in, totalt 128 kg. Kanske dags att slå mitt förra rekord på ca 55 kg i incheckat bagage.. :D

Frågade även om bagage så gäller 2x32kg även fast första flighten är plus från Arlanda. Med SAS Guld/Diamondkort får man då alltså 4x32 kg per person att checka in, totalt 128 kg. Kanske dags att slå mitt förra rekord på ca 55 kg i incheckat bagage.. :D

Tyvärr är det inte så bra. "Statusbagage" på SAS är max 23 kg, så du får 2x32 + 2x23 = 110 kg.

Mitt rekord är strax över 80 kg, så du får nog jobba lite till :p

Tyvärr är det inte så bra. "Statusbagage" på SAS är max 23 kg, så du får 2x32 + 2x23 = 110 kg.

Mitt rekord är strax över 80 kg, så du får nog jobba lite till :p
Vet folk som fått checka in 4x32 kg på sas business biljett med status, därav att jag frågade och han sa ja.

Edit: läste vad som gällde på sas o då va extra bagage max 23 kg styck, men ändå sjukt mycket vikt för att resa privat.

Men dina 80kg var dom privat är frågan eller o jobbet? ;) jag pratar privat.

• Gilla
Reactions: fcx
Du tror inte att det finns en anledning till att man förlänger både denna och den betalda dealen? Tycker inte att det tyder på att beläggningen är som de budgeterat.
Jag tror tvärtom, de förlänger dealen, men bara för sommaren. Även betaldealen var väl bara för sommaren? Kommer det däremot en liknande deal från september etc, då hade jag varit lite mer orolig för linjens överlevnad.

Perfekt att fylla planet med bonusresor då det ändå hade varit tomma stolar.

Jag tror tvärtom, de förlänger dealen, men bara för sommaren. Även betaldealen var väl bara för sommaren? Kommer det däremot en liknande deal från september etc, då hade jag varit lite mer orolig för linjens överlevnad.

Perfekt att fylla planet med bonusresor då det ändå hade varit tomma stolar.
Ja, men det finns ju en anledning till att man förlänger den och det är väl att inte ens dealen/dealarna i sig lockat tillräckligt med folk att boka - hade man fått tillräckligt med folk som nappat hade man inte förlängt. Alternativet är väl att ställa in avgångar, om det ens är ett alternativ för just denna linje (eller köra sommaruppehåll vilket jag antar inte heller är ett alternativ). Det kostar ju att hålla produktionen igång trots allt.

Ja, men det finns ju en anledning till att man förlänger den och det är väl att inte ens dealen/dealarna i sig lockat tillräckligt med folk att boka - hade man fått tillräckligt med folk som nappat hade man inte förlängt. Alternativet är väl att ställa in avgångar, om det ens är ett alternativ för just denna linje (eller köra sommaruppehåll vilket jag antar inte heller är ett alternativ). Det kostar ju att hålla produktionen igång trots allt.
Helt enig. Och som nämnts tidigare, de vill gärna låta folk använda sina eb på flyg som ändå skulle gått halvtomt. Alla vinner. Kommer säkert se samma kampanj nästa sommar igen.

Toppen