Senaste nytt

EuroBonus 50% off till Houston denna helg

Vi vinner. SAS hade nog hellre sett att de kunnat kränga plåtar. Och jag gillar din optimism kring nästa sommar, haha. Det ser ju inte något vidare ut för Stavangerregionen.

Krismöte i Stavanger om norska oljeindustrin - Nyheter | SVT.se
Jag vet, jobbar själv inom industrin med bas i Norge. Faktiskt riktigt otur för SAS med hur det gått för oljepriset sedan i somras.

Frågan för SAS är väl om 9 mån beläggning väger upp 3 dåliga sommarmånader. Jag hoppas för deras skull, hade varit en prestigeförlust om de tvingats lägga ner denna linjen.

Ja, men det finns ju en anledning till att man förlänger den och det är väl att inte ens dealen/dealarna i sig lockat tillräckligt med folk att boka - hade man fått tillräckligt med folk som nappat hade man inte förlängt. Alternativet är väl att ställa in avgångar, om det ens är ett alternativ för just denna linje (eller köra sommaruppehåll vilket jag antar inte heller är ett alternativ). Det kostar ju att hålla produktionen igång trots allt.

En säsongslinje med uppehåll över sommaren är väl tänkbart om oljedippen fortsätter även nästa sommar. Detta förutsätter dock att man kan få användning för flygplanet under uppehållet.

Förslag på någon linje som SAS kan köra juni-augusti? En fifth freedom skulle ju vara coolt :)

En säsongslinje med uppehåll över sommaren är väl tänkbart om oljedippen fortsätter även nästa sommar. Detta förutsätter dock att man kan få användning för flygplanet under uppehållet.

Förslag på någon linje som SAS kan köra juni-augusti? En fifth freedom skulle ju vara coolt :)
En sommarlinje med all-business isf. Väldigt intressant. Till Nice kanske? Finns väl många tennisveckor där.

Undvik nödutgångarna, där kan det bli lite kallt. I övrigt är det samma som vanligt skulle jag säga; nära galley är det väl alltid lite mer liv och rörelse.
Men på det stora hela så är alla platser likvärdiga

Toppen