Senaste nytt

Trygg Hansa - Ny Eurobonus partner: 2000 poäng per försäkring

Ja det har jag med, men vill hellre ha e-faktura för att kunna styra om datum då pengar dras och för att kunna se fakturan i förtid utan att vänta på posten.
De säger att deras system hindrar dem från att månadsfakturera via e-faktura.
Mm, drygt system de har. Borde inte vara omöjligt för dem att beställa en uppdatering av systemet i nästa release. Men det ligger förmodligen någon bättre anledning bakom. Kostnader säkert?
Fast det är ju alltid samma belopp, och de gånger beloppet ändras så skickar de ut en info om det. Fick t.ex. idag info om att det dras annorlunda den 1/6 pga att jag sagt upp en försäkring pga flytt.
Kolla med TH om det går att bestämma dag som pengarna dras med autogiro?

Nä, inte om man lägger lite jobb. Gör "ta bort" på efakturan i internetbanken, men först efter att du kopierat över OCR-numret till betalo.

Jag har halvår tror jag det är, och då är det tillräckligt mycket på varje faktura för att det ska vara värt att göra det :)

Tänker mig samma upplägg. Har man exempelvis en helförsäkring på en bil på säg 6000 kr per år och en hemförsäkring på 2000 kr per år så är det cirka 1350 poäng / år med den nuvarande konversion 60 000 COOP -> 10 000 SAS poäng.

Ja det har jag med, men vill hellre ha e-faktura för att kunna styra om datum då pengar dras och för att kunna se fakturan i förtid utan att vänta på posten.
De säger att deras system hindrar dem från att månadsfakturera via e-faktura.

Nog inte så mycket systemet som viljan (investeringen/(kostnaden)) att införa e-Faktura. Effektivisera med hjälp av IT är till stor del hos företag inget man vill göra av skäl som jag inte kan begripa.
Sitter kanske någon tomte och vill hålla kvar vid det som är. För det är ju alltid bättre med en stor betungande organisation än en effektiv. Då har man liksom belägg för sin egen existens........... (Och ja, jag vet att det var lite gnällrader som inte direkt hör hemma på ett reseforum. Men är bara så trött på dylika bolag :))

När gjorde du detta? Enligt utsagan från kundtjänsten så var det möjligt innan men inte längre. Nu är jag ingen expert på bokföring och faktureringstjänster, men det ter sig märkligt att erbjuda e-faktura för halvår men inte månadsvis - trots att månadsfaktura är möjlig med pappersfaktura.

Jag gjorde detta i mitten av mars. Idag kom bekräftelsen på månadsvis autogiro, på båda försäkringarna.

Toppen