Senaste nytt

Trygg Hansa - Ny Eurobonus partner: 2000 poäng per försäkring

FF#1

Medlem
tecknade 3 försäkringar i löfte om 3x3000p plus lite till baserat på premien.
Låter lovande att det har börjat trilla in poäng för folk .
 

PYRZ

Medlem
Hmm tecknade bilförsäkring för två dagar sedan som gäller from imorgon. Undrar vad reglerna säger om det. Aja, det blir ett samtal till Trygg Hansa imorgon bitti iaf.

Poängen kom denna vecka. Drygt 6 månader efter samtalet till Trygg Hansa. Men men bättre sent än aldrig :)
 

Johan_G

Medlem
Som erbjudandet ser ut nu får man endast 800P/nytecknad försäkring men i gengäld också 20P/100SEK som man betalar till TH månad efter månad, 20P/100SEK-erbjudandet gäller även befintliga kunder så de av er som likt jag redan hade försäkringar hos TH innan detta erbjudande dök upp kan nu också skrapa ihop lite poäng :)
 

Vaniljvodka

Medlem
Jag fick just in 6207 poäng via Trygg Hansa. För ett avtal som börjar gälla först 1 februari nästa år. Blev dessutom endast lovad 4000 poäng när jag signade upp så jag vet inte riktigt vad som hände här. Men det kanske bara är att tacka och ta emot?
 

bjobr

Medlem
Idag har jag pratat med Trygg-Hansa. Poängen för nyteckning av hemförsäkringen har jag inte sett till några, men killen jag pratade med lovade kolla på det. Vi pratade också om det här med att få poäng varje år för försäkringarna, och det visar sig att man för att få de poängen måste ta bort försäkringens koppling till t ex fackförbund och därigenom göra premien dyrare! I mitt fall blev resultatet att jag skulle få betala 106 kr för knappa 1000 poäng, så jag struntade i att ändra kopplingen.
 

dino_81

Medlem
Man kan nu lägga in sitt EB-nummer på "mina sidor" hos aktuellt försäkringsbolags hemsida.

Som jag förstår får man då, vilket tidigare nämnts, 20 EB-poäng per 100 SEK man betalar även på befintliga försäkringar.
 

DrKlas

Medlem
Man kan nu lägga in sitt EB-nummer på "mina sidor" hos aktuellt försäkringsbolags hemsida.

Som jag förstår får man då, vilket tidigare nämnts, 20 EB-poäng per 100 SEK man betalar även på befintliga försäkringar.

Det kräver ju dock att Sas och Trygg-Hansas IT-system ska lyckas kommunicera och det tror jag först på när det faktiskt fungerar. Dessa två bolag verkar båda ha urusla system och rutiner men jag la i alla fall in mitt EB-nummer hos Trygghansa i juni då jag försökte få Trygg-Hansa att förstå att jag vill ha e-faktura på samtliga försäkringar och inte alla förutom en.
 

DrKlas

Medlem
Och nu verkar något fungera för det ramlade in 22 poäng förra veckan. Varför det blev just 22 poäng vet jag inte men om det var för att jag betalade bilförsäkringen på ca 5000 kr i juli så känns det ju nästan lite snålt ...
 
Toppen