Senaste nytt

Trygg Hansa - Ny Eurobonus partner: 2000 poäng per försäkring

Nu kom det 22 poäng igen och eftersom jag ändå skulle kontakta Trygg Hansa passade jag på att fråga om Eurobonus-poängen. Svaret på varför jag inte fick fler poäng var att fordonsförsäkringar inte kommer med om man själv anmäler sitt EB-nummer på Mina sidor. För att få dessa poäng måste man ringa och få sitt EB-nummer inlagt manuellt.

Ringde precis Trygg-Hansa för att ändra körsträcka på bilen inför nästa år och fick lagt in EB-numret samtidigt (tack DrKlas). Kundtjänst hade koll på att numret skulle vara utan ebx i början, men visste inte vad det gav i reda poäng. Får väl se vad som trillar in för en Fiat-försäkring a' 2500 per halvår. Borde bli 80 poäng i månaden eller så om jag läser tråden rätt.

Når får man extra-points for å ha forsikring i Trygg Hansa? Det står:

"Nu tjänar du poäng när du tecknar försäkring hos Trygg-Hansa. För varje hundralapp du betalar i försäkringspremie får du 20 poäng, löpande år för år. Ju fler försäkringar desto fler poäng."

men når kommer disse inn?

Dette ser ikke ut til att fungere for meg. Får inte ett eneste eurobonuspoeng, til tross for at jeg betaler ganske mye i forsikringer hver måned (månedsbetalinger).

Hvem skal jeg ringe? Trygg Hansa eller SAS EB? Lurer på om problemet ligger i registrert EB-nr hos Trygg Hansa... Det er registrert på min online-profil, men det kan jo hende jeg har skrevet feil. Vet ikke om EBB skal stå først, eller bare tall.

Skrev upp mig både på bil- och hemförsäkring, men fick beskedet att man inte kan få månadsvis e-faktura vilket jag tyckte var märkligt. De erbjöd endast halvårs- eller helårsfaktura. Valde halvsårsfaktura för båda försäkringar för att maximera intjäning till Coop. Är det någon här som har månadsvis e-faktura? Månadsvis pappersfaktura fanns men hade tillägg på 15 kr/faktura.

Skrev upp mig både på bil- och hemförsäkring, men fick beskedet att man inte kan få månadsvis e-faktura vilket jag tyckte var märkligt. De erbjöd endast halvårs- eller helårsfaktura. Valde halvsårsfaktura för båda försäkringar för att maximera intjäning till Coop. Är det någon här som har månadsvis e-faktura? Månadsvis pappersfaktura fanns men hade tillägg på 15 kr/faktura.

Tecknade också bil och hemförsäkring med månadsvis e-faktura. Dessutom efter enkel förhandling fick jag inte det procentuella tillägg, som månadsfaktura annars skulle ge. 2000 poäng har kommit in trots att det bara är bilförsäkringen, som är aktiv just nu.

Tecknade också bil och hemförsäkring med månadsvis e-faktura. Dessutom efter enkel förhandling fick jag inte det procentuella tillägg, som månadsfaktura annars skulle ge. 2000 poäng har kommit in trots att det bara är bilförsäkringen, som är aktiv just nu.

När gjorde du detta? Enligt utsagan från kundtjänsten så var det möjligt innan men inte längre. Nu är jag ingen expert på bokföring och faktureringstjänster, men det ter sig märkligt att erbjuda e-faktura för halvår men inte månadsvis - trots att månadsfaktura är möjlig med pappersfaktura.

jag har månadsvis autogiro. det funkar iaf bra.

Toppen