Är det här man bölar av sig om sina i-landsprobelm eller? OK, Here we go.
Första resa som EBG, en Amex 2-4-1, väljer sittplatser CPH > NRT och NRT > CPH, all good. All good.
Loggar in nu 22 timmar innan för att se om någon bättre plats har blivit ledig för mig och frun, ser då att vi blivit ombokade till mitt-säten och mitt i mittsäten. Tack SAS.
Ringer dygnet-runt-supporten. Dom säger att jag inte var EBG enligt deras system (hur kunde jag då boka plats gratis i förväg?), men "let me talk to my manager, please hold". Trixar om oss till skitplatser längst bak i planet, ber om ursäkt, and that's it.
Retar mig som fan att dom f*ckar våra platser och sen inte kan fixa det. Visst, i-landsproblem, men jag har kämpat och investerat massa pengar och tid på att få EBG, för att sen bara få samma halvdana icke-ansvarstagande-service som jag fick som EBB/EBS.
... och jag som älskar SAS :'(.
Hur formulerar jag mitt mail till deras klaga-service?